عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد
علی آقامحمدی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای چند محور اصلی و اساسی است که مهمترین آنها شامل مردمی بودن، تکیه بر فعالیت‌های دانش‌بنیان، درون‌زایی، برونگرایی و عدالت‌محور بودن است.
کد خبر: ۲۱۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 12 April 2016
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصلاح نظام قیمت‌ها و ساماندهی خدمات را برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مسئولان برای معیشت مردم برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جلسه شورای اداری استان البرز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را به نام اقتصاد مقاومتی مزین فرموده‌اند که این نام‌گذاری نشان می‌دهد که مهمترین نیاز امروز ما توجه در حوزه اقتصاد، اصلاح و کاستی‌هاست.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای چند محور اصلی و اساسی است که مهمترین آنها شامل مردمی بودن، تکیه بر فعالیت‌های دانش‌بنیان، درون‌زایی، برونگرایی و عدالت‌محور بودن است.

آقامحمدی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، ادامه داد: در صورت اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به توسعه و پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در حوزه سیاست و تأمین امنیت اقدامات بسیار خوبی طی دوران باشکوه انقلاب اسلامی انجام شده است اما در حوزه اقتصاد کارهای نکرده بسیاری داریم که باید برای رفع کاستی‌ها اقدام و عمل جدی داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح محورهای اقتصاد مقاومتی گفت: برون‌گرایی یعنی اینکه بدانیم در ارتباط با خارج از کشور به دنبال چه چیزی هستیم و از ارتباط با دیگر کشورها چه چیزی را می‌خواهیم، به طور قطع دستیابی به دانش و سرمایه خارجی در این بخش باید مورد تأکید جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: درون‌زایی نیز به این معناست که ما به توان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی خود اتکا کرده و بتوانیم با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها به خودکفایی دست یابیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اقتصاد مردمی و عدالت‌محور می‌تواند مشکلات بسیاری از جامعه و به ویژه معیشت مردم برطرف کند.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیاز به روحیه جهادی دارد، گفت: اقدام و عمل در این حوزه یک جهاد واقعی است و همه وظیفه داریم در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی دستیابی به رشد 8 درصدی را از جمله مهمترین نیازهای اقتصاد کشور توصیف کرد و افزود: برای رسیدن به این نقطه کارهای نکرده بسیار داریم و همه باید دست در دست هم داده و اقتصاد کشور را ساماندهی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصلاح نظام قیمت‌ها و ساماندهی خدمات را برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بدون توجه و داشتن برنامه‌ریزی علمی نمی‌توان امیدوار به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

آقامحمدی همچنین به شرایط منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی می‌خواهند نفس ما را بگیرند که باید یا در برابر آنها کوتاه آمد و دست از استقلال، عزت و سربلندی برداریم یا اینکه در برابر این زورگویی مقاومت کنیم.

وی سرنوشت کشورهای منطقه به ویژه لبنان و فلسطین را برای ایران بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: در نقطه مقابل ما رژیم کودک‌کش صهیونیستی قرار دارد و اگر بتواند مقاومت اسلامی را در هم بشکند به طور قطع استقلال، تمامیت ارضی، عزت و سربلندی ما نیز تهدید می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه خاورمیانه را منطقه حساس و استراتژیک توصیف کرد و گفت: نمی‌توان بدون مقاومت در برابر زورگویی‌های غرب صلح و آرامش را به این منطقه آورد.

آقامحمدی در پایان سخنان خود از مسئولان دستگاه‌های مختلف خواست برای معیشت مردم برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار