امام جمعه دهلران تلاش مسئولان اين شهرستان در جريان بارش ها و سيل اخير را ستودني دانست.
کد خبر: ۲۱۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 15 April 2016

امام جمعه دهلران تلاش مسئولان اين شهرستان در جريان بارش ها و سيل اخير را ستودني دانست.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام سيد محسن موسوي در خطبه هاي نماز جمعه دهلران با اشاره به سيل اخير اظهار كرد: مسئولان تا نصفه شب و صبح سر پا بودند و خدمت مي كردند، اما در دراز مدت و كارهاي زيربنايي و اساسي بايد بنيادي و با تجربه صورت بگيرد.
وي باران را رحمت الهي د انست و افزود: برنامه ريزي براي مواقع بحراني مهم وحائز اهميت است و اگر برنامه ريزي نباشد ، قطعاً باران مي تواند موجب خسارت به بخش هاي مختلف شود.
امام جمعه دهلران به ميزان بالاي خسارات سيل به منازل مردم و مزارع كشاورزان اشاره واظهار كرد:مسئولان و همچنين ستاد بحران كشور مي تواند دراين خصوص اقداماتي را انجام دهند و كارهايي ازجمله بيمه كشاورزي و برخي از تسهيلات را مد نظر داشته باشند تا باعث التيام بخشي به اين قشر زحمت كش باشد.
وي با اشاره به خسارات سيل به زيرساخت ها و راههاي شهرستان گفت: اقدامات پيشگيرانه در خصوص سيل بايد مد نظر باشد تا در زمان سيل آسيبها كاهش يابد.
موسوي با اشاره به شعار سال و تلاش در جهت عملي كردن آن افزود: هم دولت، هم ملت به خاطر استقلال و عظمت كشور و اينكه محتاج خارج نباشيم بايد در اين خصوص قاطعانه عمل كنند.
امام جمعه دهلران ظرفيت هاي كشاورزي و نفت و گاز دهلران را ياد آور شد وگفت: توجه ويژه مسئولان كشوري و استاني است و ايجاد صنايع تبديلي موجب بهره مندي از اين ظرفيت ها در جهت اقتصاد مقاومتي است.
وي بر ضرورت توجه به شعار سال در اقدام وعمل تاكيد كرد و افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتي همه مسئولان و نخبگان بايد پاي كار باشندو برنامه ريزي و اقدام و عمل كنند براي اين پتانسيل هاي منطقه كه در غرب كشور بي نظير است ، جلسات و شعار دادن را همانگونه كه آقا فرمودند كنار بگذارند، و از ظرفيت هاي مهم بخش خصوصي هم با همكاري دولت استفاده كنند.
حجت الاسلام موسوي با تبريك 29 فروردين روز ارتش گفت: ارتش امروز يكي از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي است و در زمينه دفاع از كشور به كارهاي مهمي دست پيدا كرده است.
وي همچنين با تبريك سالروز تاسيس سپاه پاسداران در سال 1358 به فرمان امام (ره) به اقدامات مهم سپاه در زمينه هاي عمراني، فرهنگي، دفاعي و... اشاره نمود و افزود: براي سپاه همين بس كه امام(ره) فرمود اگر سپاه نبود، كشور هم نبود.
امام جمعه دهلران به نشست سران كشورهاي اسلامي در تركيه اشاره و گفت: سران كشورهاي اسلامي بايد به آل سعود خبيث، تركيه و ديگر دولت هايي كه به نام اسلام دارند اسلام را دچار چالش مي كنند بفهمانند كه بر ضد جهان اسلام هستند و هم پيمان اسرائيل شده اند.
وي با اشاره به وضعيت درمان نيز عنوان كرد: در زمان بحراني همانند سيل بايد بيمارستان ما مجهز و آماده باشد، بعد از چندسال بايد امكانات پزشكي ما همانند سي تي اسكن و.. داير باشد، نه اينكه آمبولانس حامل مجروح نامناسب باشد و از داخل آمبولانس بر سر مجروح باران ببارد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار