گرچه صبا در لیگ برتر فوتبال به دنبال نتایج خوب در بازی‌های باقی مانده و حضور در جایگاه بالاتری از جدول است، اما علی دایی سرمربی صبا به دنبال برنامه‌های جدید برای فصل آتی است.
کد خبر: ۲۱۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 16 April 2016
به گزارش تابناک قم، علی دایی این روزها از نداشتن فرصت کافی برای برنامه بدنسازی پیش از آغاز لیگ چهاردهم و جذب بازیکنانی مسن یا باکیفیت پایین‌تر از آنچه صبا نیاز داشته شکایت دارد و افت شدید صبا را در فاصله هفته هفدهم تا بیست و پنجم ناشی از همین اتفاقات می‌داند.

دایی در ابتدای فصل زمانی که به صبا آمد سعی کرد تیم پرمهره‌ای جمع‌آوری کند، اما او با توجه به زمان محدودی که برای بستن تیمی قدرتمند داشت تنها چند مهره خوشنام اما پا به سن گذاشته را به صبا آورد و در جذب بازیکنان جوان و باکیفیت موفقیت چندانی نداشت.

در نیم فصل که قاسم دهنوی و هاشم بیگ‌زاده به عنوان 2 بازیکن باتجربه اما فاقد کارایی لازم برای صبا این تیم را ترک کردند خبری از مهره‌های جوان و مؤثر برای صبا نشد و دایی تنها اکبر صادقی را به خط میانی تیمش اضافه کرد که بازیکنی باتجربه اما مسن بود و دلخوشی صبا تنها به بازگشت فرید بهزادی کریمی به عنوان یک بازیکن سرعتی، جوان و دونده و نیز یک بازیکن جویای نام به نام محمد بائوج رضایی بود.

آنچه بعدها برای صبا رخ داد و این تیم را از بالای جدول به زیر کشید، تابعی از شرایطی بود که بر صبا گذشت و با انبوهی از بازیکنان مسن که در ابتدای فصل هم بدنسازی نکرده بودند و نیمکتی ضعیف، اتفاقات اخیر صبا به نوعی طبیعی تلقی می‌شد.

با این وجود صبا علاوه بر تمرکز بر دیدارهای پایانی‌اش در لیگ برتر فوتبال حالا نیم نگاهی به فصل آینده دارد تا تیمی قدرتمندتر بسازد و این موضوعی است که محمدرضا کشوری فرد سرپرست باشگاه صبای قم نیز بر آن تأکید کرده است. در این میان این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که گزینه‌های علی دایی برای خروج از صبا چه کسانی هستند و دایی چه بازیکنانی را مازاد اعلام می‌کند. پس از این که «جوسب چاخواشویلی» گرجستانی مهاجم بلندقامت اما بی کیفیت صبا از این تیم کنار گذاشته شد احتمالاً به زودی نوبت به بازیکنان دیگری می‌رسد.

امید قربانی

مدافع کناری صبا که در دوران حضور صمد مرفاوی در صبا به عنوان یک بازیکن جوان به صبا پیوست در چند بازی در لیگ چهاردهم نیز برای صبا به میدان رفت اما عملکرد ضعیف وی در نیم فصل اول لیگ چهاردهم وی را به نیمکت تبعید کرد و این بازیکن نه در زمان تارتار و نه در دوران دایی هرگز به ترکیب صبا بازنگشت. با توجه به حضور همیشگی وی در سکو یا در بازی‌های معدود روی نیمکت صبا، احتمال ادامه حضور وی در صبای 95 بسیار ضعیف است.

عبدالکریم اسلامی

این مهاجم مورد علاقه علی دایی در ابتدای فصل از لیگ دسته اول و مس کرمان به صبا پیوست تا بار دیگر پس از 2 سال دوری از تیم سابقش پیراهن صبا را بر تن کند. اسلامی گرچه در این فصل 3 گل برای صبا به ثمر رسانده اما آمار گل‌های نزده وی آن قدر زیاد است که دایی را نسبت به وی ناامید کرده است.

اسلامی در شرایط مشابه اگر مهاجمان بهتری در ترکیب صبا بودند شاید دقایق بسیار کمتری به میدان فرستاده می‌شد. دایی در فقر مهاجم، وی را به اوسانی ترجیح داد، اما اگر صبا بتواند مهاجمان بهتری جذب کند اسلامی قطعاً در صبای 95 جایی نخواهد داشت.

محمد اوسانی

دایی با وجود این که از ابتدای فصل بارها به دفاع از مهاجم اندیمشکی و جوان خود و عضو تیم ملی دانشجویان پرداخته اما در حال حاضر به هیچ وجه از اوسانی رضایت ندارد و تا زمانی که مجبور نباشد به این بازیکن میدان نمی‌دهد. اوسانی سال گذشته در نیم فصل پس از خروج از استقلال خوزستان، از سوی مهدی تارتار به صبا پیوست و عملکرد خوبی در صبا نداشت. وی در این فصل در یک بازی برابر راه آهن گلزنی کرد و با وجود آمار بالای حضور در میدان هرگز نتوانست بازیکن باکیفیتی نشان دهد و شاید اگر صبا مهاجمان بهتری داشت هرگز به اوسانی در این حد بازی نمی‌رسید. وی گزینه اول خروجی‌های صبا خواهد بود.

سامان آقازمانی

گرچه بسیاری از اهالی فوتبال رابطه علی دایی و سامان آقازمانی را نزدیک می‌دانند اما دایی از عملکرد آقازمانی در این فصل راضی نبوده است. آقازمانی حتی پس از خروج رضا حقیقی و بعدها قاسم دهنوی از صبا هم نتوانست به مهره تاثیرگذاری برای صبا تبدیل شود و درخشش فرشید باقری تمامی فرصت‌های ممکن را هم از وی گرفت. کاملاً عجیب و سؤال برانگیز است که دایی بخواهد در لیگ 95 هم این بازیکن پرمنتقد و با آمار بازی بسیار پایین در لیگ پانزدهم را دوباره در فهرست تیمش قرار دهد.

سعید محمد قمی و جهانبخش ذبیحی طاهر

این 2 بازیکن جوان صبای قم در لیگ پانزدهم آمار بازی پایینی داشتند. اما ممکن است دایی به عنوان نیروی جوان صبا کماکان آنها را حفظ کند.

 اگر صبا بتواند بازیکنان تاثیرگذار بیشتری جذب کند، فضا برای ادامه حضور این 2 بازیکن تنگ می‌شود. شاید گزینه حضور در تیمی در لیگ دسته اول برای این 2 بازیکن جوان، مفیدتر باشد.

شاید اگر در نیم فصل لیگ پانزدهم، قصد بررسی این فهرست را داشتیم باید اسامی دیگری را به این فهرست اضافه می‌کردیم. داوود بهادری بازیکن قمی صبا، یکی از نفراتی بود که ناگهان از یک بازیکن همیشه نیمکت و سکونشین به بازیکن ثابت صبا تبدیل شد و پاسخ اعتماد دایی را داد تا خود را در فهرست آینده صبا حفظ کند.

سید مهدی حسینی دیگر بازیکن بومی صبا نیز که از بازیکنان مورد اعتقاد دایی است در بدترین زمان ممکن دچار شکستگی دست شد و فرصت بازی برای صبا در مقطعی طولانی از فصل را از دست داد. اما بعید است دایی این بازیکن جوان و  پر انرژی را کنار بگذارد و بازگشت دوباره وی به ترکیب صبا از جمله حضورش در جریان پیروزی 4 بر صفر برابر سایپا در قم شاهدی بر این مدعاست.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار