کد خبر: ۲۲۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 28 April 2016


فرماندار شهرستان کرج گفت: بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابان در کرج تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی فرماندار این شهرستان، محمدتقی ایرانی اظهار داشت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان کار و خیابان، ابتدا نیازمند آن هستیم تا اطلاعات آماری و هویتی کاملی از این کودکان داشته باشیم تا بتوانیم بر پایه نیازهای آنان برای ساماندهی‌شان برنامه‌ریزی نماییم.

وی تصریح کرد: با وجود فعالیت‌های گسترده‌ای که دستگاه‌های متولی پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در خصوص کودکان کار و خیابان انجام داده‌اند، متاسفانه هنوز آمار دقیق از تعداد، هویت و مسائل و مشکلات این کودکان در دست هیچ سازمانی وجود ندارد.

فرماندار کرج افزود: برخی از کودکان خیابانی، با مشکلاتی مهمتر از فقر دست و پنجه نرم می‌کنند، فقر فرهنگی و فقر اقتصادی، در کنار بیماری والدین، بیسوادی، نداشتن کارت شناسایی هویت و بهره‌کشی جنسی، مشکلاتی هستند که با شناسایی آنها و غربالگری‌های مناسب از سوی دستگاه‌ها قابل حل هستند و می‌توان با تهیه یک بانک اطلاعاتی دقیق، در خصوص رفع این مشکلات اقدام کرد.

ایرانی بیان داشت: بدون اطلاعات قطعی نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد، ما باید با استفاده از نهادهای غیردولتی و موسسه‌های خیریه بیش از پیش از این نهادها جهت سامان دادن به کودکان خیابانی بهره‌مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار