کد خبر: ۲۲۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 01 May 2016


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: معلمان راهبران اصلی مسیر هدایت انسان ها بوده و دست آویز آنان برای این هدایتگری چیزی جز عشق و مهربانی نیست.
سعید فیروزگاه با تبریک روز معلم و هفته کارگر، یکی از غنی ترین و استوارترین رسالت های آدمی را آموزش و پرورش همنوعان به واسطه بذل محبت و انتقال دانش و تجربیات آنان ارزیابی کرد.
وی بیان داشت: مسئولیت های انسان ها در قبال یکدیگر تمام ناشدنی است و هرگز نمی توان با ابزار بشری از کسانی که جان و اندیشه خود را خرج دیگران می کند، قدردانی کرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج این مطلب را عنوان کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش انسان ها اقدامی شهادت گونه است، چرا که بر پایه ایثار و هدایت دیگران استوار شده و مایه اصلی آن توان و عمر اوست.
وی، با تاکید بر اینکه همه ما دین مربیان و معلمانی که از ابتدای حیات نسبت به آموزش ما اقدام کرده اند، به گردن داشته و آنچه امروز در هر جایگاه و مقام در اختیار داریم و به آن می بالیم را مدیون آنان هستیم، اذعان داشت: این دین بزرگ و تداوم تاثیرگذاری، در عین حال بار مسئولیت معلمان را نیز سنگین تر می کند.
رئیس سابق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: همچنان که تکریم مقام معلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، این ادامه دهندگان راه انبیاء(ع) موظف به تقویت پایه های ایمان و ایثار خود بوده و باید پیوسته اخلاص عمل شان را در قبال کودکانی که آینده شان به شدت تحت تاثیر آموزه های آنان است، افزایش دهند.
فیروزگاه، تصریح کرد: خودسازی معلم و استاد بر هر چیز دارای اولویت است و این افراد تنها در صورت بهره مندی از شخصیتی تکامل یافته و مقید به اصول و چارچوب های انسانی و اسلامی می توانند مربیان و هدایتگران خوب و شایسته ای برای نسل بعدی جامعه محسوب شوند.
این مسئول شهری، حمایت از معلمان و مربیان را یکی از وظایف جامعه دانست و بیان داشت: جامعه ای که نتواند مقام معلم و هدایتگر را تکریم کرده و او را مورد تفقد و تقدیر قرار دهد، محکوم به سقوط است.
عضو پاسدار شورای اسلامی شهر کرج، زدودن چهره ظلم و ستیز از روی جامعه ایران اسلامی در برهه های مختلف از جمله زمان ستم شاهی و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی را یکی از مهمترین دستاوردهای تعلیم و تربیت معلمان و مربیانی عنوان کرد که ظلم ستیزی و ایستادگی برابر حاکمان خودکامه را به دانش آموزان شان آموختند.
خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی بخصوص شهدای دانش آموز، ثمره عشق خود به انسانیت و خداجویی را از آموزه های معلمان و اساتیدی دارند که تفکر جهادی و ایثارگرانه خود را به شاگردان شان منتقل کرده و آنان را برای مبارزه ای حق طلبانه مهیا کردند.
این مسئول با تبریک مجدد به این قشر پرتلاش و زحمتکش، همچنین از مقام کارگران تجلیل کرد و تصریح کرد: اگر معلمان بتوانند کارگرانی متعهد و مسئولیت پذیر تربیت کنند، یکی از اساسی ترین نیازهای یک جامعه را تامین کرده و مقدمه شکل گیری یک جامعه خودکفا و مستقل را فراهم می کنند که اهمیت و ارزش این عمل کمتر از تربیت دانشمندان و اندیشمندان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار