رئیس کل دادگستری استان البرز:
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: هیأت نظارت بر حقوق شهروندی نقش اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد.
کد خبر: ۲۲۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 03 May 2016

احمد فاضلیان یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی در سال‌های اخیر را ایجاد «هیأت نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی» دانست و اظهار داشت: این بازرسی‌ها و نظارت‌ها اکنون تبدیل به قانون شده است و در دفاع از حقوق شهروندان، حراست از حقوق آن‌ها و نظارت بر اجرای قوانین نقش مهمی در دادسراها، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها ایفا می‌کند.

وی با اشاره اینکه تاکنون گزارش‌های ارائه شده توسط این هیأت در استان البرز بیانگر تلاش‌ها برای انجام وظایف قانونی بوده که برنامه فشرده‌ای تدارک دیده شده است، متذکر شد: باید این بازرسی‌ها به صورت مداوم ادامه یابد و با خاطیان و متجازوان به حقوق شهروندان در هر جایگاهی برخورد شود.

فاضلیان تصریح کرد: این هیأت نقش اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد که برای این منظور باید اعضای ثابت و غیر ثابت اهتمام ویژه‌ای در انجام وظایف قانونی خود داشته باشند.

وی با تأکید بر نقش گزارش‌های مردمی در بررسی‌های این هیأت، اظهار داشت: گزارش‌های میدانی این هیأت به همراه گزارش‌های مردمی می‌تواند به نظارت دقیق بر عملکرد بخش‌های مختلف کمک کند و نقشی بازدارنده در تخلفات داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز همچنین تصریح کرد: منکر وجود مشکلات در بخش‌های انتظامی، زندان‌ها و دادسراها نیستیم که برای شناسایی و حل این مشکلات هیأت نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی می‌تواند ورود داشته باشد تا زمینه برای برخورد جدی با تخلفات مختلف فراهم شود برای اینکه هیچ نوع اغماض در حوزه تخلفات مالی و اداری را پذیرفتنی نمی‌دانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار