در آستانه فصل تابستان؛
در حالی کمتر از دو ماه دیگر به آغاز فصل تابستان باقی مانده است از هم اکنون بسیاری از مستاجران نگران افزایش قیمت اجاره بهاء خانه ها هستند.
کد خبر: ۲۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 04 May 2016
به گزارش تابناک قم، این روزها درحالی به نیمه بهار سال 95 رسیده ایم که نزدیک به 3 سال از عمر دولت یازدهم را پشت سر می گذاریم این در حالی است که طی این سال ها هنوز گشایش اقتصادی چندان چشم گیری رخ نداده است و  رکود اقتصادی در بخش های مختلف اقتصادی از جمله مسکن بر کشور حکم فرماست.

از طرفی،  کمتر از دوماه دیگر  هم فصل اجاره بهاء آغاز خواهد شد به طوری که از هم اکنون مستاجران و کسانی که خانه ای برای زندگی ندارند نگران افزایش قیمت اجاره بهاء از سوی مالکان منازل هستند،موضوعی که هر سال با آغاز فصل تابستان رنگ تازه ای به خود می گیرد و برخی از سودجویان هم در این بین به دنبال اخلال در بازار اجاره بهاء هستند.

مطمئنا در ماه های بعد مستاجران برای یافتن خانه مناسب برای زندگی خود به بنگاه ها و مشاورین املاک سر خواهند زد اما شواهد امر نشان می دهد که اجاره بهاء در آغاز فصل اجاره نشینی نه تنها کاهش نخواهد داشت بلکه احتمال دارد با رقم های بیشتری تعیین شود که این موضوع در شرایطی مطرح می شود که در ماه های اخیر ثبات نسبی و حتی کاهش قیمت مسکن را شاهد بوده ایم.

علاوه بر این برخی از کارشناسان مسکن اعتقاد دارند که در سال جاری قیمت اجاره بهاء نسبت به سال هایی که مسکن در اوج قیمت بود مقداری پایین تر خواهد بود اما با این حال پرداخت رقم های سنگین برای بسیاری از مستاجران همچنان امکان پذیر نیست در حالی که آنها مجبور هستند هر ساله رقم بیشتری را برای منازل اجاره ای خود بدهند.

گزارش های میدانی خبرنگار قم فردا نیز نشان می دهد که اجاره بهاء در برخی محله های شهر قم بیش از یک میلیون تومان تعیین می شود در حالی که این خانه ها یا واحد های آپارتمانی امکانات چندان خاصی را ندارند که ارزشی این چنینی پیدا کنند،البته این قیمت ها کوچه به کوچه و خیابان به خیابان با هم تفاوت دارد و نرخ مختلفی برای آنها از سوی مالکین یا مشاورین املاک تعیین می شود.

بنابر این در شرایطی که فصل تابستان هر روز نزدیک تر می شود این نگرانی در دل مستاجران نیز افزایش پیدا می کند که صاحبخانه ها قصد دارند چه میزان بر مبالغ اجاره بهاء خانه ها بیفزایند، موضوعی که هر سال رخ می دهد و حداقل 20 درصد بر مبلغ اجاره خانه ها افزوده می شود.

جدول نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف شهر قم

نگاهی به نرخ اجاره بهاء در مناطق مختلف قم+جدول

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار