کد خبر: ۲۲۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 07 May 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بر ضرورت ساماندهی واحدهای صنعتی نیمه فعال و غیرفعال در استان البرز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ایرج موفق ظهر امروز در نشست شورای اداری که با حضور سیدعباس عراقچی معاون امرو حقوقی و بین‌الملل وزارت‌خارجه برگزار شد اظهار داشت: استان البرز دارای بیش از 3000 هزار واحد صنعتی است که لازم است تدابیر اساسی برای ساماندهی این واحدها و به ویژه واحدهای نیمه فعال و غیرفعال انجام شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های صنعتی این استان می‌تواند، گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه رفع مشکلات و ساماندهی واحدهای صنعتی در این استان نیازمند اعتبارات کافی است،‌ تأکید کرد: در این راستا و براساس برآوردهای انجام شده برای رفع موانع تولید در این استان 7 هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اختصاص این اعتبار از سوی مسئولان انجام شود.

موفق در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صنایع کوچک و صنایع بزرگ از توانایی‌های بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی در این استان برخوردار است افزود: با افزایش بهره‌وری از این صنایع می‌توانیم انقلابی بزرگ را در اقتصاد استان و حتی کشور ایجاد کنیم.

وی نوسازی و احیای صنایع را یکی از مهمترین نیازهای صنعت در البرز عنوان کرد و بیان داشت: توسعه ظرفیت‌های این سازمان و ارتقای صنایع یکی از مهمترین اولویت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد:در سال93، 54 میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفت که براساس آمارهای موجود این میزان در سال 94 به دو برابر افزایش یافت.

به گفته موفق هم اکنون نیز در راستای تحقق شعار امسال و با هدف رفع معضلات و مشکلات صنعت و تولید، معضلات 350 واحد صنعتی در کارگروه مطرح و در دست پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار