کد خبر: ۲۲۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 08 May 2016


رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: ایران توانایی بسیاری در زمینه صادرات محصولات حلال به کشورهای دیگر دارد.

رحیم بنامولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در این راستا ما می‌توانیم سهم بسیار مهمی را در تولید محصولات حلال در کشور داشته باشیم و با صادرات این محصولات به کشورهای دیگر از لحاظ اقتصادی نیز با رشد بیشتر همراه شویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 12 خرداد همزمان با آغاز نمایشگاه محصولات حلال در روسیه 30 نفر از تجار و تولیدکنندگان استان البرز به روسیه سفر خواهند کرد افزود: در این سفر تولیدکنندگان و تجار البرز در زمینه‌های تولیدی مثل کشاورزی، صنایع غذایی،‌صنایع دستی و ... تفاهمنامه امضا خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین تولیدکنندگان و تجار گل و گیاه و فرش نیز در این سفر همراه خواهند بود و تفاهمنامه نیز امضا خواهند کرد.

بنامولایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کشور ما در زمینه محصولات حلال از توانمندی‌های بالایی برخوردار است،‌ گفت: این در حالی است که سهم صادرات محصولات حلال از کشور به کشورهای غیراسلامی زیر 1 درصد است.

به گفته وی کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و مالزی در این زمینه پیشرفت بسیاری داشته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در ادامه سخنان خود سفر هیأت تجاری البرز به روسیه را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: سفر هیأت تجاری البرز به روسیه دستیابی به بازارهای روسیه با صادرات محصولات حلال به این کشور از مهمترین اهداف این سفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار