معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۵ درصد نارسایی‌های کبد به دلیل دیابت است و در کشور ما ۲۰ هزار نفر دیالیز می‌شوند ما باید این گونه مسائل را برطرف کنیم.
کد خبر: ۲۲۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 10 May 2016
به گزارش تابناک قم، باقر لاریجانی ظهر سه شنبه در اولین همایش ملی بین رشته‌ای انسان، جامعه و سلامت که با حضور استاندار قم، آیت الله غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس دانشگاه قم و علوم پزشکی در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه توجه به توسعه نیروی انسانی مسئله بسیار مهمی است، اظهار داشت: توجه به توسعه آموزش در دنیا پنج درصد و در برخی بیشتر از این میزان است درحالی که درکشور ما سه و نیم درصد است و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه باید به استعداد افراد برای توسعه دانش توجه کرد، عنوان داشت: برخی برای توسعه آموزش انبوه سازی می‌کنند و شعارشان این است که هر جوان مستعد باید تحصیل کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: برخی کشور‌ها آموزش عالی خود را تا دو برابر افزایش داده‌اند و ما باید فضای آموزشی خود را گسترش دهیم. درحال حاضر چند میلیون دانش آموخته در بیش از ۲ هزار موسسه آموزش عالی کشور تحصیل می‌کنند.

وی افزود: لازم است رشته‌های بین رشته‌ای را گسترش دهیم. در حال حاضر سی هزار رشته بین رشته‌ای در دنیا وجود دارد و برای این رشته‌ها دانشگاه‌های بسیاری نیز تأسیس شده اما در کشور ما تحصیل در رشته‌های بینرشته‌ای برای افراد دشوار است و ما نیز برای آن‌ها کاری نمی‌کنیم.

توسعه رشته‌های بین رشته‌ای در دستور کار وزارت بهداشت است

لاریجانی بیان کرد: ‌ ما در مسیر توسعه امور پزشکی به فکر توسعه رشته‌های بین رشته‌ای هستیم و در این باره مأموریت‌هایی به دانشگاه‌ها داده شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ رشته پزشکی وجود دارد و ما باید مدلی به پزشکان ارائه کنیم که بتوانند نگاه عمیقی داشته باشند و در این باره باید شبکه‌های تحقیقاتی خود را گسترش دهیم تا پزشکان مسئله محور باشند نه رشته محور.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما ضد گرایش‌های تک رشته‌ای نیستیم اما در تلاش هستیم تا نگاه جامع و همکاریبین رشته‌ای و نقشه راه را فراموش نکنیم.

وی اظهار کرد: پزشک با انسان و جامعه کار دارد و دانستن معرفت نفس و اینکه بدانیم با چه کسی سر و کار داریم مهم است.

۲۰ درصد مردم کشور مشکلات روحی دارند

لاریجانی تصریح کرد: حداقل مردم تهران ۳۰ درصد مشکل روحی دارند و شاید این میزان در شهرستان‌ها ۲۰ درصد باشد. اگر اضطراب را از مشکلات روحی جدا کنیم باز هم فرد دچار مشکلاتی به جز جسمانی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ۲۵ درصد از نارسایی‌های کبد به دلیل دیابت است و متأسفانه در کشور ما ۲۰ هزار نفر دیالیز می‌شوند ما باید این گونه مسائل را برطرف کنیم نه اینکه فقط نسخه بدهیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار