با وجود 450 فعال رسانه‌اي
باید تا زمان تشکیل مجمع، هیئت مدیره جدید، پالایش اعضا و برگزاری انتخابات صبور بود و سپس در قالب جدید مطالبات حوزه رسانه را پیگیري كنيم.
کد خبر: ۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ 18 January 2015

به گزارش تابناك – البرز: خانه مطبوعات استان البرز و نحوه انتخاب اعضاي هيئت مديره و رئيس اين تشكيل صنفي، از نخستين روز گرفتار چالش‌هاي متعددي بوده است.
بر اساس آمار ثبت نام‌ اهالي رسانه در خانه مطبوعات البرز، اين استان حدود 450 فعال رسانه‌اي دارد كه طي 5 سال اخير بارها براي انتخاب هيئت مديره خانه مطبوعات با چالش جدي روبه‌رو شدند.
حتي كار به جايي رسيد كه 2 با طرح انحلال خانه مطبوعات البرز رسما ارائه و در دوره‌اي نيز طرح انحلال هيئت مديره مطرح شد.
سيد موسي حسيني كاشاني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز نيز در آخرين مصاحبه مطبوعاتي خود به صراحت اعلام كرد كه هيئت مديره خانه مطبوعات بايد در شهريور ماه و طي يك انتخابات سراسري انتخاب شوند كه در اين تاريخ تعداد اعضاي مجمع به انگشتان 2 دست هم نرسيد.
به همين دليل طرح اعمال تغييرات در اساسنامه خانه مطبوعات به جريان افتاد.
طرحي كه امروز حال سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌ کل ارشاد استان البرز از رد آن خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای تشکیل مجمع و انتخابات جدید در حال انجام است.
محمد طاهری افزود: خانه مطبوعات تشکلی صنفی برای اصحاب رسانه است و انتخابات جدید، ثبت اساسنامه، آگهی برای تشکیل مجمع و سایر فعالیت‌های آن نیز باید به وسیله هیئت مدیره قبلی و با نظارت اداره‌ کل ارشاد البرز انجام شود.
وی تصریح کرد: تغییرات درخواستی اساسنامه خانه مطبوعات البرز پذیرفته نشده و مراتب این امر امروز به خانه مطبوعات ابلاغ می‌شود تا اساسنامه جدید ثبت و فعالیت‌های اداری لازم انجام شود.
طاهری با اشاره به اینکه با ابلاغ این امر، فعالیت‌های خانه از حالت بلاتکلیفی خارج می‌شود، گفت: پیگیری‌ها برای انجام اقدامات لازم برای تشکیل مجمع در حال انجام است. باید تا زمان تشکیل مجمع، هیئت مدیره جدید، پالایش اعضا و برگزاری انتخابات صبور بود و سپس در قالب جدید مطالبات حوزه رسانه را پیگیر شویم.
وی خاطرنشان کرد: ما نیز از وضعیت کنونی خانه رضایت نداریم و خواستار خانه مطبوعاتی مفید و موثر برای کلیه اصحاب رسانه هستیم تا برای احقاق حقوق این قشر تلاش کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار