یک رگبار بهاری و این همه خسارت؟
رگبار بهاری روزهای اخیر که موجب سیل و طغیان رودخانه ها در البرز شد، اگر چه در مرحله نخست 30 میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد، اما به نظر می رسد که این خسارت 2 برابر می شود.
کد خبر: ۲۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 14 April 2015
مدیر کل ستاد پیشگیری از بحران استانداری البرز اعلام کرده که برآورد نخستین از خسارات ناشی از سیل و طغیان روزهای اخیر حدود 30 میلیارد تومان است.
ابوالقاسم باقری می‌گوید: طی روزهای شنبه و یکشنبه بارش شدید باران و حتی تگرگ در برخی از مناطق استان البرز گزارش شد که این بارش‌ها خساراتی را به دنبال داشت.
وی تصریح کرد: بخش مهمی از خسارت‌ها به زیرساخت‌های مخابراتی، پل‌ها، جاده‌ها و محورهای روستایی است.
این مسئول در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خسارت فوق چه میزان است، گفت: با توجه به اینکه هنوز سیل در برخی از مناطق جاری است و طغیان رودخانه‌ها ادامه دارد، نمی‌توان رقم دقیقی بیان کرد.
باقری افزود: برآورد نخستین دستگاه‌های مسئول که گزارش آن به استانداری ارائه شده، حداقل 300 میلیارد ریال به زیرساخت‌های استان البرز آسیب رسیده است.
وی بیان داشت: البته احتمال می‌دهیم که با انجام کارکارشناسی دقیق، این میزان به 2 برابر نیز افزایش یابد.
مدیر کل ستاد پیشگیری از بحران استانداری البرز افزود: با وجود اینکه سیل و طغیان شدید رودخانه‌ها را شاهد بودیم، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان با همکاری و تعامل مناسب و آماده‌باش 24 ساعته، خسارت را به حداقل رساندند.
باقری ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل ریزش کوه و همچنین تخریب پل‌ها، آسیب جدی به جاده چالوس وارد و همچنین راه‌های روستایی به ویژه راه‌های شهرستان طالقان وارد شده است.
وی تصریح کرد: بنابراین جاده چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود گردیده و راه‌های روستایی در مناطقی چون طالقان و آسارا غیر قابل استفاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار