قائم مقام شهردار قم:
قائم مقام شهردار قم گفت: المان‌های شهری باید مفاهیم هویتی و سخنان ناگفته را به صورت‌های هنری زیبا به مردم ارائه دهند تا فرهنگ جامعه ارتقا یابد.
کد خبر: ۲۳۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 16 May 2016
به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی با توجه به ظرفیت و امکانات موجود به نحو احسن برنامه ریزی و برگزار شد.

وی ادامه داد: امیدواریم برای دومین سال متوالی بتوانیم با شناسایی نقاط ضعف و قوت در سال گذشته و بهره‌گیری از آن‌ها با رویکرد بهتر این جشنواره را برگزار کنیم.

قائم مقام شهردار قم با بیان اینکه شهرداری برگزاری جشنواره در حوزه‌های مختلف را جز رویکردهای خود می‌داند، افزود: المان‌های شهری به عنوان نمادهایی که بتوانند مفاهیم هویتی و سخنان ناگفته را به صورت‌های هنری زیبا به مردم ارائه دهند، ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از المان‌های جدید برای رسیدن به اهداف می‌تواند مثمر ثمر باشد، افزود: المان‌های شهری باید در جهت زیباسازی شهری عمل کنند، همچنین فرهنگ سازی لازم را نیز در شهر انجام دهند.

معتمدی بیان کرد: موضوع المان‌های شهری با ریشه نماد‌های رضوی می‌تواند برای جوانان بسیار تأثیرگذار باشد و همچنین مخاطبان را با این نوع حرفه نیز آشنا سازد که امیدواریم در خروجی این جشنواره المان‌های زیبایی باشد که بتوان در سراسر شهر مورد استفاده قرار داد.

وی گفت: هر اقدامی که به واسطه توسعه و بهسازی در سطح شهر انجام می‌گیرد باید بر اساس نظریه و کار علمی باشد و چنانچه مهندسی خاص در آن انجام نگیرد به نتیجه نخواهیم رسید.

کیفیت در بسیاری از المان‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است

در ادامه جلسه وحید وزیری، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه در حوزه سازمان زیباسازی در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بحث نمادهای شهری را بر عهده داریم، افزود: المان‌های رضوی منجر به ارتقای هوش معنوی در استان خواهد شد.

وی گفت: چنانچه با المان‌ها و نماد‌ها بتوانیم ارزش آفرینی ماندگار داشته باشیم در انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی توانسته‌ایم گامی رو به جلو برداریم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه در این شهر افتخار تأثیر از آموزه‌های رضوی را داریم، افزود: نقطه نهایی و اوج این اقدامات ایجاد احساس مشترک در مردم است تا زائران از نقاط مختلف کشور بتوانند با این المان‌ها ارتباطی مشترک برقرار سازند.

وی بیان کرد: در المان سازی‌ها باید به دنبال ساده سازی مفاهیم پیچیده باشیم تا مردم به راحتی بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و بتوانیم یک شیوه غالب رفتاری برای تعریف معنویت داشته باشیم به طوری که هر المان بتواند جایگاه معنوی خود را متبلور سازد.

وزیری با بیان اینکه در نظر داریم آثار فاخری که قابلیت دارند تبدیل به المان شوند در شهر مورد استفاده قرار گیرد، افزود: یکی از دلایلی که تقاضا شده که در این جشنواره سهمی داشته باشیم این بوده که مالکیت معنوی حفظ شود و اینکه المان‌ها را بتوانیم به اثری بین المللی تبدیل کنیم و بعد این المان‌ها در حوزه اجتماعی نیز وارد شوند.

در حال بومی کردن المان سازی در قم هستیم

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در المان‌های شهری کیفیت نیز مورد توجه قرار گرفته، افزود: در بسیاری از المان‌های شهری کیفیت لحاظ شده، المان سازی در قم طی حدود سه سال آغاز شده است بنابرین در حال بومی سازی و درونی سازی آن هستیم تا این استعداد شکوفا شود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه بر روی کیفی سازی المان‌های شهری کار می‌شود، افزود: تیمی به صورت دائمی در حال فراخوان برای ایجاد کارهای ماندگار هستند و از ظرفیت شهر‌های دیگر نیز استفاده می‌کنند، همچنین با دانشجویان و اساتید و مدارس اسلامی در قم نیز مذاکرات لازم برای این اقدام انجام شده است.

وی بیان کرد: ساخت المان هزینه‌های سنگینی دارد اما با توجه به بافت شهری قم قابل تحقق است، ولی هنوز ابتدای راه هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار