فرماندار نظرآباد بیان داشت: اگر آنها نتوانند در یک فرایند منطقی اختلافات موجود را که به ضرر مردم است، برطرف کنند به طور قطع مدیریت ارشد استان البرز و شهرستان نظرآباد با هدف تامین خواسته‌ها و منافع مردم از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 18 May 2016
طی سال‌های اخیر اختلافات میان اعضای شورای شهر و شهرداری نظرآباد به صورتی بوده است که اعتراض مردم ساکن این شهرستان و مدیریت ارشد استان البرز را به دنبال داشته است.
در تابستان سال گذشته حجت‌الله صادقی فرماندار نظرآباد در نشستی با اصحاب رسانه گفته بود "به نظر می‌رسد که دیگر آنها (اعضای شورای شهر نظرآباد) نمی‌توانند به یک توافق جدی رسیده و اختلافات را کنار بگذارند. به همین دلیل راهکارهای قانونی را در پیش گرفته‌ایم"
دو ماه بعد و در مهر ماه سال 94 هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز که رسانه‌ها منتشر کردند، اظهار داشت: "شوراهای شهر باید در این زمینه یاد بگیرند که چگونه به وظایف خود عمل کنند و این امر در دنیا مورد توجه قرار دارد و مسؤولان نیز باید بدانند شوراها را چگونه تحمل کنند.
وی با بیان اینکه در 2 شهر از 16 شهر موجود در استان البرز، مشکلاتی میان شورا و شهرداری وجود دارد که نمی‌توانند خود را در ریل درست قرار دهند، گفت: در این زمینه در تلاش هستیم از برخورد قهری دوری کنیم و پس از چندین بار تذکر، قدری محکم‌تر برخورد می‌کنیم که این امر تا مادامی ادامه دارد که به شرح وظایف اصلی شورا و شهرداری لطمه‌ای وارد نشود.
معصومی خاطرنشان کرد: در این زمینه هم‌اکنون در مراحل انتهایی به سر می‌بریم و موضوع با فرماندار نظرآباد مطرح شده و همچنین از طریق مدیرکل امور شهری استانداری به‌صورت جدی دنبال می‌شود چراکه تذکرات لازم داده و جلسات نیز با گروه‌های مختلف برگزار شده است.
وی یادآور شد: بر‌اساس اقدامات انجام شده به‌زودی شاهد تحولات و اقدام جدی از سوی فرمانداری نظرآباد هستیم؛ مشکل‌یابی انجام شده و به سبب اینکه تاکنون نتیجه آن قطعی نشده، نمی‌توان آن را اعلام کرد."
در نهایت پرونده عملکرد شهردار نظرآباد در شورای حل اختلاف استان البرز بررسی و بالاخره در اواسط بهمن سال گذشته هیأت تخلفات وزارت کشور نیز به این پرونده ورود پیدا کرد.
بر اساس اخبار رسانه‌ها در چهاردهم بهمن ماه 94 " رای بدوی هیأت تخلفات وزارت کشور که بر اساس تنظیم پرونده و رسیدگی به اقداماتی که در طول زمان تصدی سعید مدرس‌زاده در سمت شهرداری نظرآباد بررسی و جمع‌آوری و جهت رسیدگی به هیأت تخلفات مستقر در وزارت کشور احاله گردیده بود، بعد از رسیدگی این هیأت در شعبه بدوی صادر و وی به انفصال از خدمات مدیریتی محکوم گردید."
اما با اعتراض شهردار نظرآباد اجرای این حکم از سوی دیوان عدالت اداری متوقف گردید تا اینکه در روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه و به دنبال افزایش اختلافات، فرماندار نظرآباد طی گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر نظرآباد تقریبا تعطیل است، گفت: "خیلی تلاش کردم که این مشکل منطقی، اصولی و عقلایی حل شود، ولی متاسفانه یک‌سری لجبازی‌ها وجود دارد که اجازه گرفته ‌شدن تصمیم عقلایی را نمی‌دهد.
حجت‌الله صادقی در این اظهارنظر صریح در مورد تعطیلی پروژه‌های شهری نظرآباد به دلیل اختلاف بین شورای شهر و شهرداری این شهر اظهار داشت: تقریبا شهرداری و شورای شهر نظرآباد تعطیل است.
وی در مورد تعیین شهردار جدید و برکناری شهردار کنونی از سوی شورا، افزود: تصمیماتی در چند روز آینده در این مورد گرفته می‌شود و شورا در این زمینه در حال انجام اقداماتی است.
فرماندار نظرآباد با بیان اینکه شاید این اقدامات بتواند عقب‌افتادگی‌های گذشته را جبران کند، بیان کرد: حکم عزل شهردار نظرآباد صادر شده بود ولی توقف اجرای حکم از سوی دیوان اخذ شده است. توقف حکم از سوی دیوان به معنی تبرئه نیست بلکه ممکن است که دیوان در این زمینه بررسی کرده و رای قبلی را تایید نماید."
در نهایت روز گذشته استاندار البرز با اعضای شورای شهر و شهرداری نظرآباد اتمام حجت کرد و طی سخنانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اختلافات شورای شهر و شهرداری نظرآباد آسیب جدی به مردم وارد کرده و گلایه‌های بسیاری را به ویژه در سطح فرمانداری و معاونان استانداری البرز به دنبال داشته است، گفت: متاسفانه سه سال است که شورای شهر و شهرداری نظرآباد وقت مردم را گرفته‌اند و معلوم نیست در این مدت چه خدماتی به مردم نظرآباد ارائه کرده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: به همین دلیل شاهد کندی اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها هستیم که استانداری البرز برای رفع مشکل وارد عمل شد و می‌خواستیم در چارچوب قانونی کار را جلو ببریم، اما مقامات محلی نظرآباد خودشان گفتند که مشکل را حل می‌کنیم و ما هم به آنها وقت دادیم.
طهایی در مورد اینکه این مهلت تا چه زمانی به شورا و شهرداری نظرآباد داده می‌شود، گفت:‌ وقت آنها تمام شده و باید هر چه زودتر موضوع را تعیین تکلیف کنند.
وی تاکید کرد: ما مصمم بودیم که از طریق شورای حل اختلاف استان موضوع را به طور ویژه بررسی کرده و با کسانی که مانع کار بودند حتی در شورا و حتی از سوی شهردار برخورد صورت گیرد، اما تصمیم گرفتیم که به آنها مهلت دهیم تا خودشان مشکل را برطرف کنند و باید حداکثر تا پایان هفته موضوع را تمام کنند.
حال امروز حجت‌الله صادقی فرماندار شهرستان نظرآباد از برگزاری جلسه طرح سوال اعضای شورای شهر از شهردار این شهرستان خبر داد و گفت: عصر روز دوشنبه جلسه طرح سؤال از شهردار نظرآباد برگزار شده است.
وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از این جلسه، شهردار نظرآباد در جلسه حضور یافته و به سؤالات پاسخ داده است.
عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان نظرآباد گفت: بر اساس قانون فرصتی در اختیار اعضای شورا برای بررسی پاسخ‌های شهردار قرار دارد و آنها در جلسه بعدی باید اعلام کنند که از پاسخ‌های ارائه شده قانع شده‌اند و یا خیر.
صادقی گفت: در صورتی که طراحان سؤال از پاسخ‌های شهردار قانع نشده باشند، جلسه استیضاح وی برگزار خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت اختلافات شهرداری و شورای شهر نظرآباد را چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: ما تابع قانون هستیم و از ابتدا هم بر اجرای قانون تاکید داشتیم. بنابراین منتظر هستیم که مسیر طبیعی و قانونی برای رفع این اختلافات طی شود.
فرماندار شهرستان نظرآباد تاکید کرد: البته معتقدیم که این اختلافات معضلی برای شهرستان شده است و شورا و شهرداری باید هر چه زودتر موضوع را تعیین تکلیف کنند.
صادقی بیان داشت: اگر آنها نتوانند در یک فرایند منطقی اختلافات موجود را که به ضرر مردم است، برطرف کنند به طور قطع مدیریت ارشد استان البرز و شهرستان نظرآباد با هدف تامین خواسته‌ها و منافع مردم از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد.

گزارش از امیر توحید فاضل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار