کد خبر: ۲۳۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 24 May 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از تداوم بارش‌های پراکنده در این استان تا روز چهارشنبه خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای شنبه و یکشنبه، آسمان استان البرز شرایط پایداری را تجربه کرد و شاهد بودیم که در این روزها، دمای هوا در استان حدود دو درجه افزایش داشت.

وی گفت: از عصر روز گذشته و با ورود ابرهای باران‌زا به آسمان استان البرز، شاهد بارش‌های پراکنده‌ای بودیم که این شرایط تا روز چهارشنبه در اکثر نقاط استان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: از صبح امروز نیز بر حجم ابرها و شدت وزش باد در استان افزوده شده است.

رحمانیان تصریح کرد: بنابراین بر اساس تحلیل نقشه‌های علمی و پیش‌ّبینی کارشناسان هواشناسی، انتظار داریم که از غروب روز سه‌شنبه و با افزایش ابرها، شاهد بارش‌های پراکنده به ویژه در ارتفاعات و رعد و برق باشیم.

وی افزود: این شرایط تا روز چهارشنبه ادامه داشته و از عصر چهارشنبه شاهد کاهش ابرها خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که روزهای پایانی هفته در استان البرز از نظر آب و هوایی چه شرایطی خواهد داشت، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، انتظار داریم که روزهای پنجشنبه و جمعه، آسمان استان البرز صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد و افزایش نامحسوس دمای هوا باشد.

رحمانیان در خصوص دمای هوای شهرستان‌های مختلف استان البرز نیز گفت: شهرستان کرج در روز دوشنبه در گرم‌ترین ساعات دمای 29 درجه بالای صفر را تجربه کرد که نشان دهنده کاهش دو درجه‌ای است.

وی اظهار داشت: در این روز حداقل دمای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی نیز 18 درجه بالای صفر را نشان می‌دهد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز اعلام کرد: طی بیست و چهار ساعت گذشته خنک‌ترین نقطه در استان البرز منطقه دیزین با حداقل 9 و حداکثر 18 درجه بالای صفر بوده است.

رحمانیان در پایان گفت: شهرستان اشتهارد نیز با ثبت دمای حداقل 15 و حداکثر 31 درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهرستان استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار