کد خبر: ۲۳۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کمبود منابع آبی باید با مشارکت مردم جبران شود، گفت: آموزش جدی برای مدیریت آب در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌محمد فرید لطیفی عصر امروز در همایش توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد که هم‌اکنون در سالن ارشاد البرز در حال برگزاری است، بیان داشت: مشکل خشکسالی و نبود آب و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی همچنان ادامه دارد، لذا باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه آموزش‌ها به منظور مصرف درست و صحیح آب باید انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از بحران‌های جدی که امروز کشور را مورد تهدید قرار داده است خشکسالی و مصرف بی‌رویه آبهای زیرزمینی است، لذا این چالش باید هر چه سریع‌تر مورد بررسی قرار گرفته و با ارائه راهکارهای درست این معضل مرتفع شود.

* کمبود منابع آبی باید با مشارکت مردم جبران شود

معاون سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: سه پدیده طبیعی از جمله سیل، زلزله و خشکسالی امروز باید به عنوان پدیده‌های مخاطره‌انگیز مورد توجه ویژه باشند و باید برنامه‌ها و اقدامات آموزشی به منظور کاهش خسارات انجام شود.

لطیفی عنوان داشت: از آن جایی که خشکسالی می‌تواند بحث کشاورزی را نیز به صورت اساسی مورد تهدید قرار دهد افزود: دولت برای رفع این معضلات چاره‌ای اساسی بیندیشد تا در آینده با بحران جدی‌تری مواجه نشویم.

وی ادامه داد: در این زمینه یکی از اقداماتی که دولت برای حمایت از کشاورزان انجام داده است، بیمه کشاورزی و حمایت از کشاورزان است.

به گفته این مسؤول، کمبود منابع آبی باید با مشارکت مردم جبران شود، زیرا با اصولی استفاده کردن از این منبع می‌توانیم از بحران‌های بعدی جلوگیری کنیم.

* تخریب منابع طبیعی سبب مشکلات زیست محیطی شده است

لطیفی گفت: استفاده از توان و ظرفیت تشکل‌های مردمی یکی از مهمترین راهکارها برای رفع بحران منابع آبی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون تخریب منابع طبیعی توسط برخی از مردم نیز سبب مشکلات زیست محیطی شده است که باید در این زمینه نیز اقدامات مناسبی صورت گیرد.

به گفته لطیفی، در این زمینه نیز باید از ظرفیت‌های مردم و تشکل‌های مردمی استفاده شود.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اکنون در 6 استان کشور از هیأت‌های مذهبی و دانشگاه‌ها برای مدیریت منابع آبی کمک گرفته شده است افزود: ارائه آموزش‌ها در این زمینه باید به صورت جدی و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی از سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک ابزار مهم برای رسیدن به برنامه‌ها یاد کرد و گفت: باید از سمن‌ها به عنوان یک محرک و پله ترقی در جامعه استفاده کرد و با حمایت از این سمن‌ها برنامه‌ها و اهداف خود را در زمینه مدیریت صحیح آب نیز اجرایی و عملیاتی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار