کد خبر: ۲۳۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران از آغاز طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع زیرزمینی آب خبر داد و گفت: حفظ و احیای منابع آبی نیازمند اجرای طرح‌های ویژه‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جهانگیر حبیبی عصر امروز در گردهمایی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروز باید به آن توجه داشت حفظ منابع زیرزمینی آب و مدیریت صحیح بهره‌وری از این منابع است.

وی افزود: در این زمینه باید طرح‌ها و پژوهش‌های لازم در خصوص مدیریت منابع زیرزمینی آب انجام دهیم تا با اجرایی کردن این طرح‌ها از بحران فعلی خارج شویم.

حبیبی با تأکید بر اینکه حفظ و احیای منابع آبی نیازمند اجرای طرح‌های ویژه‌ است، بیان داشت: اکنون 15 طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع زیرزمینی آب در کشور تعریف شده است که 11 طرح مربوط به وزارت نیرو، 3 طرح توسط وزارت کشاورزی و یک طرح در زمینه بررسی فرونشست زمین در حوزه زمین‌شناسی قابل اجرا می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته بود طرح تعادل‌بخشی زیرزمینی آب در کشور بود که متأسفانه این طرح از سال 84 تاکنون همچنان بدون حمایت باقی‌مانده است.

به گفته وی، اجرای طرح‌های مدیریت منابع زیرزمینی آب نیاز به حمایت‌های دولت دارد که در این زمینه طرح تعادل‌بخشی آب زیرزمینی در کشور که از سال 84 تدوین شده است با حمایت دولت به مرحله اجرا درآید.

وی صیانت از آب‌های زیرزمینی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: سال گذشته برای اجرای طرح‌های صیانت از آب‌های زیرزمینی 3 هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه سخنان خود افت سفره‌های زیرزمینی آب را عاملی مخرب برای مردم و به ویژه ساکنان برخی از شهرها و روستاهای کشور عنوان کرد و گفت: ما هم‌اکنون الگوهای موفقی را برای بهره‌برداری از منابع آبی داریم که یکی از آنها طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی است.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح تعادل منابع زیرزمینی که هم‌اکنون با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد آغاز شده است بتواند گامی مهم در صیانت از آب‌های زیرزمینی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار