کد خبر: ۲۳۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب بر شناسایی هر چه سریع‌تر چاه‌های غیرمجاز آب در کشور تأکید کرد و گفت: در سال جاری 20 هزار حلقه چاه آب مسدود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد حاج‌رسولیها ظهر امروز در گردهمایی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بروز پدیده حفر چاه‌های غیرمجاز آب به عنوان یکی از معضلات امروز است که باید با شناسایی این چاه‌ها و برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه درصدد کاهش این موضوع برآییم.

وی ادامه داد: امسال 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است که با تدابیر صورت گرفته و در زمان تعیین شده تمامی این چاه‌ها مسدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب تأکید کرد: با بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که همگی این چاه‌ها نیز باید در زمان مشخص مسدود شود.

حاج‌رسولیها خاطرنشان کرد: عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود اقدام به حفر چاه‌های غیرمجاز می‌کنند که این اقدام آنان ضررها و مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

به گفته وی، با حفر این چاه‌ها ظرفیت استفاده از منابع زیرزمینی بسیار بیشتر شده و همین امر این منبع را تهدید جدی کرده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه چاه‌های غیرمجاز به دو دسته عمیق و کم عمق تقسیم می‌شوند، افزود: برخی از این چاه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها هستند.

حاج‌رسولیها با بیان اینکه 6 میلیارد برداشت بیشتر از منابع زیرزمینی انجام شده است، اظهار کرد: باید طرح احیای منابع زیرزمینی و تعادل‌بخشی به این منابع هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مطالعاتی را برای احیای این منابع در دست اجرا داریم، گفت: این طرح‌ها در 84 دشت کشور که در شرایط بحرانی‌تری قرار دارند، اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار