رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک در گفت و گو با تجارت نیوز:
رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران می گوید وام های اخیر مسکن می تواند پیش رونق خوبی برای بازار مسکن در کل کشور باشد.
کد خبر: ۲۴۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 13 June 2016
حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار تجارت نیوز با بیان این مطلب اظهار داشت: اعتقادی که بین اکثر کارشناسان بازار ملک و املاک وجود دارد این است که باید 90 درصد قیمت یک مسکن به صورت تسهیلات بانکی به متقاضیان داده شود در نتیجه  این اقدام اخیر دولت مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی 80 میلیونی می تواند رونق خوبی در تابستان در بازار ملک به خصوص واحدهای کم متراژ ایجاد کند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود رونق بازار دست کم در خانه های زیر 70 متر باشد. البته امیدواریم این رونق باعث بالا رفتن قیمت ها نشود چون طبق محاسبات صورت گرفته اصولا تا پایان شهریور نباید خبری از جهش قیمت ها در بحث خرید و فروش را شاهد باشیم.

عقبایی با اشاره به خارج شدن بخش مسکن از رکود توضیح داد: خوشبختانه امسال با توجه به مسائل مختلف شاهد رونق در بازار مسکن بودیم اما با توجه به شرایط کشور و ارائه وام های یکم می تواند تا حد زیادی رونق را به بازار مسکن وارد کند.

وی در پایان از محاسن تسهیلات بانکی در حوزه مسکن گفت و تصریح کرد: تقریبا در همه جای دنیا بیشتر مبلغ یک مسکن از طریق دولت و به صورت وام های بی بهره صورت می پذیرد. در کشور ما نیز نیاز به وام برای خرید مسکن حیاتی است و تصور می کنم دولت باید دست کم 80 تا 90 درصد قیمت یک خانه را به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت کند چرا که در شرایط فعلی مردم تحت هیچ شرایطی قدرت خرید ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار