کد خبر: ۲۴۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 14 June 2016


استاندار البرز بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های کشاورزی این استان اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های بسیاری را در حوزه کشاورزی دارد که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه بر رونق و توسعه بیشتر بخش‌های مختلف کشاورزی در رونق اقتصادی نیز تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از طرفیت‌های کشاورزی این استان نیازمند رفع مشکلات و توسعه و رونق تولیدات محصولات کشاورزی است افزود: هم اکنون در بخش کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستیم که لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع مشکلات در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: استان البرز دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی است و می‌تواند به عنوان قطب برتر در این حوزه در کشور شناخته شود.

طهایی با تأکید بر اینکه البته در برخی از حوزه‌ها از جمله تولید قارچ و گیلاس و برخی دیگر از محصولات این استان حائز رتبه‌های برتر است اظهار داشت: توانایی‌های ما برای ارتقای بخش‌های مختلف کشاورزی بسیار است اما لازم است تا ابتدا مشکلات را مرتفع کرده و به سمت شکوفایی بیشتر در بخش کشاورزی پیش برویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان ساوجبلاغ یکی از شهرستان‌های مهم در استان البرز و دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی است، گفت: وجود آب و هوای مناسب و خاک حاصل‌خیز از مهمترین مزایای این شهرستان برای توسعه و رونق بخش کشاورزی است.

استاندار البرز تأکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که برای توسعه بخش کشاورزی باید انجام داد تأمین آب کشاورزی است.

وی افزود: البته استفاده از روش‌های نوین آبیاری نیز باید به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای توسعه بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند در صرفه‌جویی آب کشاورزی بسیار اهمیت داشته باشد خاطرنشان کرد: کارشناسان در این بخش باید آموزش‌های لازم در این زمینه را به کشاورزان فرا داده و آنان را با روش‌های نوین آبیاری آشنا کنند.

طهایی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از مزیت‌های استان البرز را وجود دامداری‌ها و پرورش دام در این استان عنوان کرد و افزود: با توسعه این واحدها نیز می‌توانیم علاوه بر توسعه بخش کشاورزی به سمت توسعه اقتصادی نیز پیش برویم.

وی تأکید کرد: استان البرز می‌تواند یکی از مهمترین استان‌های کشور در راستای دامداری و محصولات این بخش باشد که البته برای رسیدن به اهداف موردنظر در این زمینه نیز باید مشکلات بخش دامداری مرتفع شود.

استاندار البرز وجود گلخانه‌ها و ظرفیت‌هایی از این دست را نیز از مهمترین قابلیت‌های بخش کشاورزی استان البرز نام برد و اهتمام ویژه مسؤولان را برای توسعه این بخش خواستار شد.

وی وجود این ظرفیت‌ها را برای توسعه و پیشرفت اقتصادی استان مهم خواند و گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است لذا باید از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار