دستاوردهای پلیس در البرز اعلام شد
کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی باندهای بزرگ جعل اسناد دولتی و مالی اشاره کرد و گفت: چندی پیش و مشاهده یک فقره آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، ماموران نیروی انتظامی مطلع شدند که عده‌ای مدعی داشتن وثیقه برای آزادی زندانیان هستند.
کد خبر: ۲۴۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 19 June 2016

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح ظهر امروز در یک نشست خبری به تشریح آخرین دستاوردهای پلیس در استان البرز پرداخت و گفت: یکی از موفقیت‌هایی که طی ماه خرداد و با تلاش ماموران پلیس انجام شد، شناسایی چهار باند سرقت در شهرستان‌های فردیس، کرج و ساوجبلاغ است.

وی افزود: این سارقان در مجموع به بیش از یک صد فقره سرقت از منازل مسکونی، مغازه‌ها و اماکن عمومی اعتراف کردند.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: با شناسایی این چهار باند بزرگ سرقت، در مجموع 15 سارق حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند.

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی باندهای بزرگ جعل اسناد دولتی و مالی اشاره کرد و گفت: چندی پیش و مشاهده یک فقره آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، ماموران نیروی انتظامی مطلع شدند که عده‌ای مدعی داشتن وثیقه برای آزادی زندانیان هستند.

وی افزود: پس از بررسی‌های پلیسی مشخص گردید که این افراد خانه‌ای را در تهران اجاره کرده و شماره تلفن این محل مسکونی و همچنین کد پستی را در برگه‌های ضمانت به عنوان شماره تماس یکی از شعب بانکی درج کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: این افراد برای آزادی زندانیان با وثیقه مالی، از خانواده آنها پول دریافت کرده و سپس با جعل اسناد مربوطه، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

کامرانی‌صالح اظهار داشت: مسؤولان دستگاه قضایی و دادگاه‌ها وقتی با شماره تماس درج شده بر روی اسناد و وثیقه‌ها تماس می‌گرفتند، کلاهبرداران و جاعلان خود را رئیس بانک معرفی و صحت اسناد را تأیید می‌کردند.

وی افزود: در این ارتباط چند نفر جاعل شناسایی و دستگیر شدند،‌ ضمن اینکه مطلع شدیم چندی پیش یک زندانی از شهرستان‌های استان البرز با وثیقه 65 میلیون‌ تومانی که به همین صورت تهیه شده بود، از زندان آزاد شده است.

این فرمانده ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی یک باند بزرگ جعل معاینه فنی خودرو در شهرستان فردیس خبر داد و گفت: افرادی با مراجعه به برخی پمپ‌های گاز، با اطلاع از این موضوع که صدور معاینه فنی برای برخی از خودروهای گاز سوز به دلیل مشکلات و نواقص فنی مقدور نیست، از آنها مبالغی را دریافت و کارت معاینه فنی جعلی صادر می‌کردند.

کامرانی‌صالح گفت: آنها برای هر خودرو 23 هزار تومان دریافت می‌کردند و اسنادی را در اختیار داریم که افراد این باند هشت نفره چند هزار معاینه فنی جعلی صادر کرده‌اند.

وی همچنین به شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با یک خودرو سمند به بهانه مسافرکشی از مردم سرقت می‌کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: این فرد در مسیر تهران – قزوین اقدام به سوار کردن مسافرانی که اکثر آنها خانم هستند کرده و سپس با تغییر مسیر، افراد به نقاط خلوت کشانده و پس از سرقت جواهرات و پول مسافران، آنها را در بیابان رها می‌کرد.

کامرانی صالح همچنین از کشف بیش از یک هزار و 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در استان البرز خبر داد و گفت: در این مدت بیش از پنج هزار توزیع و مصرف کننده مواد مخدر و 111 قاچاقچی در البرز دستگیر شدند.

کشف 25 تن پارافین تقلبی در شهرستان اشتهارد از دیگر موفقیت‌های پلیس استان البرز طی ماه خرداد بوده است.

کامرانی‌صالح همچنین از دستگیری فردی که اقدام به انتشار عکس‌های خانوادگی افراد در شهرستان‌های ساوجبلاغ و کرج کرده و از آنها اخاذی می‌کرد خبر داد و گفت: مردم باید هوشیار باشند و از سوی دیگر پلیس فتا در استان البرز به طور لحظه به لحظه تحرکات را در فضای سایبری رصد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار