پس سال‌ها انتظار
شهردار محمدشهر با اشاره به طرح تفصیلی شهر محمدشهر که در راستای عملیاتی شدن طرح جامع این شهر تهیه و به تصویب اعضای کمیسیون ماده ۵ استان رسیده است،‌ گفت: تا دوماه دیگر از سوی مدیریت استان البرز جهت اجرا به شهرداری و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌گردد.
کد خبر: ۲۴۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 20 June 2016
محمدرضا ناصرخاکی بیان کرد: به منظور ادامه روند توسعه شهر محمدشهر و در راستای طرح جامع این شهر، مطالعات طرح تفصیلی با رویکرد مباحث زیست محیطی، کالبدی، اقتصادی، ترافیکی، گردشگری و غیره انجام و طرح تهیه شده، پس از طی مراحل قانونی و بررسی همه جانبه در جلسات کارشناسی به کمیسیون ماده ۵ ارجاع و در این جلسه مطرح و پس از رفع نواقص به تصویب اعضا رسید.
وی افزود: ویژگی‌هایی منحصر به فرد شهر محمدشهر در سطح شهرستان کرج و استان البرز و فراتر از آن و نزدیکی به مرکز استان البرز و وجود راه مواصلاتی در بین چند استان همجوار، مناسب بودن موقعیت شهر به لحاظ طبیعی و اقلیم نسبتا معتدل منطقه و همجواری شهر با اراضی کشاورزی، از جمله مواردی است که در تهیه طرح تفصیلی شهر محمدشهر مورد دقت قرار گرفته و توسعه آتی شهر بر اساس آن برنامه ریزی شده است.
شهردار محمدشهر با اشاره به چشم انداز ساخت این شهر گفت: چشم انداز شهر محمدشهر را می‌توان بصورت شهری نسبتا سبز و طبیعت گرا با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تلقی کرد که در عین خودکفایی اقتصادی، سکونت و رفاه حال شهروندان را بطور توامان داشته باشد.
ناصرخاکی تصریح کرد: در طرح تفصیلی شهر محمدشهر کلیه کاربری‌های مورد نیاز توسعه آتی این شهر از قبیل تراکم مسکونی، تجاری ، آموزشی، بهداشت و درمان، فرهنگی ، ورزشی و مذهبی ، گردشگری، اداری و انتظامی، تاسیسات شهری و کارگاهی، فضای سبز و پارکهای محله ای، حمل و نقل و پایانه ها و… پیش بینی شده است.
به گفته وی نهایی شدن طرح تفصیلی شهر محمدشهر بی شک از مهمترین رویداد‌های سال جاری برای شهر محمدشهر است که به واسطه آن بسیاری از موانع توسعه شهری (به جهت عدم وجود نقشه راه مناسب) از میان برداشته می‌شود که جا دارد برای دستیابی به این توفیق از اعضای شورای شهر و کارشناسان اجرایی و تمامی مسئولان و افرادی که در به ثمر رسیدن آن تلاش کرده اند قدردانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار