با توجه به آمار رسمی که رئیس کل دادگستری استان البرز مبنی بر کاهش پرونده‌های طلاق مطرح کرده و بی شک دقیق و مورد اعتماد و اتکا است، کارشناسان و تحلیلگران باید بررسی کنند که دلیل کاهش پرونده‌های طلاق در محاکم قضایی البرز چیست؟
کد خبر: ۲۴۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 20 June 2016
به گزارش تابناک – البرز: احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز از کاهش 50 درصدی پرونده‌های طلاق در این استان خبر داد.
این آمار را وی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران مطرح کرد و این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که استان البرز در رده‌های نخست طلاق در کشور قرار دارد و حتی گفته شده بود که بیش از یک سوم ازدواج‌های انجام شده در این استان در همان سه سال نخست زندگی به طلاق منجر می‌گردد.
حال با توجه به آمار رسمی که رئیس کل دادگستری استان البرز مبنی بر کاهش پرونده‌های طلاق مطرح کرده و بی شک دقیق و مورد اعتماد و اتکا است، کارشناسان و تحلیلگران باید بررسی کنند که دلیل کاهش پرونده‌های طلاق در محاکم قضایی البرز چیست؟
آیا این کاهش به دلیل افزایش طلاق‌های توافقی بوده و یا دلایل دیگری دارد و نشان دهنده کاهش طلاق در استان البرز است.
فاضلیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرقت بیشترین حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا است اظهار داشت: پرونده‌های طلاق نیز 50 درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.
وی تأکید کرد: فشار به دستگاه قضا در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است به طوری که در سال گذشته بیش از 618 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.
این مسؤول با تأکید بر اینکه با تلاش همکاران قضایی، ‌استان البرز یازدهمین استانی بوده است که بیشترین رسیدگی به پرونده‌های قضایی را داشته است، ادامه داد: به طوری که ماهانه به هر شعبه قضایی 119 پرونده ارجاع می‌شود که این آمار به طور متوسط در کشور بیش از 100 پرونده است.
فاضلیان بیان داشت: به ازای 100 هزار نفر جمعیت، میانگین ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا، از میانگین کشوری کمتر است که نشان از فعالیت‌های مثبت حوزه پیشگیری دارد.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: سرقت بیشترین پرونده اتهامی در دستگاه قضا است که در کشور به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت،‌ رتبه دوم را داریم.
فاضلیان افزود: سرقت در سال جدید، 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی در ادامه آماری از درگیری‌ها ارائه کرد و ادامه داد: ضرب و جرح عمدی نیز در کشور از لحاظ تعداد پرونده‌، البرز رتبه یازدهم را دارا است که نسبت به سال 92، 25 درصد رشد داشته است.
این مسؤول سومین اتهامی که در البرز دارای بیشترین پرونده است را توهین دانست و گفت: رتبه کشوری ما در این حوزه 25 است که نسبت به سال 93 بیش از 50 درصد افزایش داشته‌ایم.
فاضلیان ادامه داد: تصادفات رانندگی، خیانت در امانت، مالکیت و نگهداری مواد مخدر دیگر پرونده‌هایی است که در ردیف‌های پراتهام بعدی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه از کل پرونده‌های حقوقی واصله به دستگاه قضا تنها 20 درصد به موضوع طلاق اختصاص دارد، بیان داشت: طلاق توافقی در سال 94 نیز نسبت به سال 93، دو درصد کاهش داشته است.
رئیس دستگاه قضایی استان البرز همچنین از رفع تصرف بیش از 150 هکتار از اراضی ملی با شکایت اداره را و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: ارزش ریالی آن بیش از 550 میلیارد تومان برآورد شده است.
فاضلیان همچنین گفت: در پی شکایت اداره کل منابع طبیعی استان البرز نیز 402 هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد که ارزش آن 556 میلیارد تومان تخمین زده شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: دستگاه قضا در حوزه صیانت از منابع طبیعی و ملی کوچک‌ترین تعارفی با افراد ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار