هشدار عضو شورای شهر کرج از افزایش آلودگی هوا
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به محیط زیست و از بین رفتن باغ‌های گسترده مرکز استان البرز، آلودگی هوای کرج از مرز هشدار و خطر گذشته است.
کد خبر: ۲۵۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 23 June 2016
مریم قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: این شهرستان در گذشته به عنوان یک باغ‌شهر بزرگ معروف بوده و به عنوان شش تنفسی پایتخت چند میلیون‌ نفری عمل می‌کرد.
وی افزود: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی‌های صورت گرفته در دو دهه اخیر و رشد بیش‌ از حد و ظرفیت جمعیت، باغات کرج از بین رفت و امروزه اثری از آنها نمی‌بینیم و به جای باغ‌های پربار این شهرستان، امروز ساختمان‌سازی شده است.
نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: امروزه نه تنها کرج، بلکه پایتخت نیز با آسیب‌های جدی از بین رفتن باغ‌شهر بزرگی به نام کرج روبه‌رو هستند و یکی از دلایل آلودگی هوای این دو کلانشهر با جمعیتی بالغ بر 17 میلیون نفر، از بین رفتن باغات کرج است.
قهرمانی گفت: امروز و بر اساس گزارش نهادهای صلاحیت‌دار، آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور به شمار می‌آید و متاسفانه آلودگی هوای کرج به دلیل تشدید بحران هجوم ریزگردها، از مرز هشدار و خطر گذشته است.
وی با اشاره به اقدامات شورای شهر چهارم و مدیریت شهری کرج بیان داشت: برای احیای باغات و بازگردادن شرایط گذشته، شورای شهر در دوره چهارم با همکاری شهرداری اقدامات بسیار خوبی را انجام داد، اما احیای باغ‌های کرج نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها بوده و مدیریت شهری نمی‌تواند به تنهایی تمام بار مسؤولیت را بر عهده گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از افزایش آلودگی‌هوا و کنترل هجوم گرد و غبار و ریزگردها به کلانشهر کرج، چاره‌ای به غیر اجرای طرح کمربند سبز نداریم و این طرح از سوی مدیریت شهری کرج در حال انجام است.
قهرمانی متذکر شد: اما با بودجه‌ها و اعتبارات موجود، شهرداری و مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند تمام پروژه را عملیاتی کند و باید دستگاه‌های دیگر به ویژه راه و شهرسازی و منابع طبیعی نیز مشارکت لازم را در این طرح داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار