طهایی در ادامه سخنان خود به سیل سال گذشته در سیجان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل برخی از بی تدبیری‌ها ساکنان این مناطق در این حادثه با خسارات‌های فراوانی مواجه شدند.
کد خبر: ۲۵۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 23 June 2016
به گزارش تابناک – البرز: جلسه مدیریت بحران استان البرز که با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد، تحت تاثیر ساخت و سازهای حاشیه رودخانه کرج قرار داد.
سیدحمید طهایی عالی‌ترین نماینده دولت در این جلسه یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از روند خسارات جانی و مالی در بروز حوادث طبیعی را،‌ جلوگیری از روند ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: 31 حادثه طبیعی داریم که استان البرز زمینه 21 حادثه طبیعی را دارد.
طهایی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های دقیق  به مردم می‌تواند در پیشگیری بسیاری از حوادث جلوگیری کند.
وی در ادامه سخنان خود به سیل سال گذشته در سیجان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل برخی از بی تدبیری‌ها ساکنان این مناطق در این حادثه با خسارات‌های فراوانی مواجه شدند.
استاندار البرز ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر پل‌های رودخانه‌ها و عدم بیی توجهی در ساخت برخی از منازل سبب بروز این حوادث می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان البرز به دلیل کوهستانی بودن و وجود محورهای مهم مواصلاتی و وجود مناطق گردشگری بسیار مورد توجه گردشگران بسیاری است، ‌لذا باید تدابیر اساسی برای ورود گردشگران به این استان و حجم بالای خودروها اندیشیده شود.
این مسؤول در ادامه با تأکید بر اینکه در تعطیلات نوروز امسال 29 میلیون تردد خودرو از محورهای مواصلاتی این استان را داشتیم، ‌افزود: باید تمامی تدابیر لازم برای حضور مسافران و گردشگران فراهم شود.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: هم اکنون برای 18 استان کشور دوره‌های آموزش مدیریت بحران به مرکزیت سه استان برگزار می‌شود.
مرتضی اکبرپور گفت: ارائه آموزش‌های مدیریت بحران می‌تواند در پیشگیری از حوادث طبیعی موثر باشد.
وی تأکید کرد: این آموزش‌ها هم‌اکنون برای 18 استان کشور به مرکزیت و میزبانی سه استان و به مدت چهار روز برگزار می‌شود که گامی مهم در جهت پیشگیری از حوادث طبیعی محسوب می‌شود.
اکبرپور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهمترین اقداماتی که از سوی این معاونت انجام شده است تأکید بر حفظ مراتع و جنگل‌ها است.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: در این راستا 14 بالگرد در مناطق مختلف کشور به منظور حفظ مراتع و جنگل‌ها استقرار یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آتش‌سوزی در جنگل‌ها را یکی از مهمترین معضلات عنوان کرد و بیان داشت: ارائه آموزش‌های مدیریت بحران با هدف کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی است.
اکبرپور اظهار کرد: البته برگزاری دوره‌های مدیریت بحران فرمانداری‌ها اجباری است و باید این مهم را با هدف ارتقاء سطح اطلاعات برگزار کنند.
وی ادامه داد: در ادامه سخنان خود به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران برای 18 استان کشور اشاره کرد و افزود: تبریز، همدان و مازنداران استان‌هایی هستند که در آنها این کارگاه‌ها برگزار شده و استان‌های دیگر نیز میهمان در این استان‌ها خواهند شد.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این کارگاه‌ها بتوانیم اقدامات و گام‌های اساسی را به منظور کاهش حوادث در زمان‌های بحران برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار