کد خبر: ۲۵۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


معاون آموزش متوسطه ناحیه یک کرج البرز از کلید خوردن نخستین طرح از ایده تا اختراع این ناحیه در استان البرز خبر داد.

روناک همدانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را هدایت آگاهانه و تخصصی دانش آموزان فعال و علاقمند به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی ، ایجاد زیر ساخت های لازم برای حمایت از طرح های این دانش آموزان ، ترویج فرهنگ تحقیقاتی تیمی در بین دانش آموزان و انجام طرح های تحقیقاتی بر اساس نیاز جامعه ذکر کرد.

وی آموزش مهارت های لازم به دانش آموزان در مسیر فرآیند امور تحقیقاتی ، شناسایی دانش آموزان با استعداد و نخبه در این حوزه ، برخوردار شدن دانش آموزان محقق از یک استاد راهنما در طول مراحل مختلف امور تحقیقاتی را از اهداف دیگر این طرح برشمرد.

وی برگزاری کارگاه تخصصی دانش افزایی برای دانش آموزان پژوهشگر به ویژه در بخش کتاب آزمایشگاه علوم که از سال تحصیلی 96- 95 وارد دبیرستان می شود را از دیگر محورهای مهم اجرای این طرح در ناحیه یک البرز عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه ناحیه یک کرج گفت: در قالب این طرح آزمایش های مربوط به فیزیک، شیمی و زیست شناسی برای دانش آموزان با راهنمایی و نظارت استادان در پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج انجام می شود.

همدانی گفت: در این طرح زمینه بازدید علمی و آزمایشی از سایر مراکز تحقیقاتی فعال در البرز و تهران نیز در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان با علوم تحقیقاتی نیز تعریف شده است.

وی تاکید کرد: توانمند سازی دانش آموزان برای حضور آنان در عرصه های ملی و بین المللی از جمله اهداف دیگر این طرح را تشکیل می دهد.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار