کد خبر: ۲۵۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 29 June 2016


دانشکده محیط‌ زیست به منظور توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری با تاکید بر توسعه، بومی سازی و کاربردهای مورد نیاز با دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایرنا، در مراسمی که روز چهارشنبه با حضور روسا، معاونین و جمعی از اعضای هیئت‌علمی دو مرکز در دانشکده محیط زیست برگزار شد، رئیس دانشکده محیط زیست ضمن تسلیت شهادت محیط بانان سرافراز از امضای این تفاهم‌نامه ابراز خشنودی کرد و گفت: دانشکده محیط زیست همیشه برای ایجاد تعامل با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی در استان آماده است.

اصغر محمدی فاضل افزود: میان دو دانشکده محیط زیست و بهداشت اشتراک حوزه های متعددی وجود دارد که امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم از ظرفیت های طرفین جهت ارتقای سطح علمی در استان و حتی کشور بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: دانشکده ما در چند سال اخیر کوشیده است در سطح ملی و بین المللی گام هایی را برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق ارائه آموزش های محیط زیستی به دانشجویان، کارشناسان و مدیران تصمیم گیر بردارد.

رئیس دانشکده محیط زیست با اشاره به زیرساخت ها و پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه گفت: کنار هم قرار گرفتن اعضای هیئت علمی جوان و باتجربه، امکان تعاملات بین المللی، وجود آزمایشگاه های مناسب، دانشجویان مشتاق برای انجام کارهای پژوهشی و همچنین مجلات تخصصی از جمله ظرفیت هایی است که دانشکده محیط زیست از آن برخوردار است و قطعاً امضای این تفاهم نامه به هم افزایی داشته ها برای برداشتن گام های موثرتر کمک خواهد کرد.

در ادامه این نشست، دکتر محمد نوری سپهر رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز در سخنانی بااشاره به اهمیت امضای چنین تفاهم نامه هایی بیان داشت: ما اعتقاد راسخ داریم که این گونه تفاهم نامه ها علاوه بر استفاده بهینه از امکانات طرفین، به صرفه جویی در منابع و پرهیز از هزینه های غیرضرور برای ساخت آزمایشگاه ها و پایلوت های جدید کمک خواهد کرد.

وی افزود: دانشکده محیط زیست به خاطر قدمتی که دارد در زمینه آموزش های محیط زیست گام هایی برداشته است اما استان البرز با معضلاتی چون آلودگی هوا، رهاسازی فاضلاب صنعتی و مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم می کند که لازم است مراکز علمی برای مهار و پیشگیری از عوارض خسارت بار آن دست به دست هم بدهند.

نوری سپهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی از طرفیت های بالایی برخوردار است و چون با مقوله سلامتی مردم در تماس هستیم، در این راه دست های یاریگر را می فشاریم و امضای این تفاهم نامه را هم اقدامی ارزشمند برای ارتقای سلامت شهروندان تلقی می کنیم.

دکتر حاتم گودینی، معاون آموزش و پژوهش دانشکده بهداشت نیز در سخنانی با برشمردن ظرفیت ها و پتانسیل های این دانشکده گفت: ما در دانشکده گروه بهداشت محیط را داریم که بسیاری از دروس آن در حوزه محیط زیست قرار دارد که می توانیم از ظرفیت ها و توانمندی و تجربه اساتید دانشکده محیط زیست در این زمینه بهره مند شویم.

وی افزود: ما از ایده‌های نو، طرح‌های پژوهشی تازه و مطالعات خلاقانه و راهگشا استقبال می‌کنیم و مطمئن هستیم هم اندیشی اساتید دو مرکز و همچنین بهره گیری کارشناسان، دانشجویان و محققان از آزمایشگاه های تجهیزشده در گره‌گشایی مشکلات نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.

این تفاهم‌نامه که در 4 ماده و به مدت سه سال به امضای روسای دو مرکز رسیده، زمینه را برای تبادل استاد و دانشجو، اجرای مشترک پروژه های تحقیقاتی، تبادل اطلاعات، استفاده از طرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی، امکان بازدید و بهره مندی محققین و کارشناسان دو طرف از پتانسیل های پژوهشی و هدایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار