کد خبر: ۲۵۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 05 July 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: به طور قطع تا زمانی که متروی کرج راه‌اندازی نشود، معضل ترافیک در این کلانشهر برطرف نخواهد شد.

میرابراهیم صدیق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلاتی که کلانشهرهای کشور با آن دست به گریبان هستند، معضل ترافیک است.

وی افزود: به دلایل مختلف از جمله رشد غیر اصولی جمعیت در مرکز استان البرز، شاهد هستیم که جمعیت کرج طی دو دهه حدود ده برابر افزایش یافته است.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: شهرستانی که در گذشته 300 هزار نفر جمعیت داشت، امروز جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر را در خود جای داده و طبیعی است که با معضلات و مشکلاتی چون ترافیک دست به گریبان باشد.

صدیق گفت: مدیریت شهری در کرج طرح‌هایی را برای کاهش و جلوگیری از افزایش ترافیک و قفل شدن خیابان‌های اصلی مرکز استان البرز طی سال‌های اخیر و به ویژه در دوره چهارم شورای شهر انجام داده است، اما باید بدانیم که تمام این طرح‌ها به نوعی مسکن بوده و اثرات بلند مدت دارد.

وی اظهار داشت: تنها راه کنترل ترافیک در کرج، استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی است که متاسفانه در این زمینه نیز با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی کرج در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، اما باید با توجه به نیاز شهرستان و افزایش جمعیت، این ناوگان توسعه یابد.

صدیق افزود: از سوی دیگر یکی از مهمترین نیازهای کرج راه‌اندازی خطوط مترو است و این طرح بعد از سال‌ها همچنان گرفتار مشکلاتی از جمله اختلاف پیمانکار و مجری طرح است.

وی تاکید کرد: به طور قطع تا زمانی که متروی کرج به بهره‌برداری نرسد، نمی‌توان امیدوار به رفع معضل ترافیک در این شهرستان بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مسؤولان مترو کرج وعده داده‌اند که اجرای پروژه احداث قطار شهری را با جدیت پیگری می‌کنند و امیدواریم که در دوره چهارم شورای شهر و مدیریت شهری کرج، بتوانیم شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار