کد خبر: ۲۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 22 April 2015
کارگردان نمایش «ماه کامل شد» گفت: زیرساخت‌های تئاتر استان البرز مناسب نیست.
مهرشاد شریفی، در گفت و گو با ایسنا طی سخنانی اظهار کرد: نمایش «ماه کامل شد» روایت زندگی چهار دانشجوی دلداده است که حوادثی آنها را از هم دور می‌کند.
وی افزود: آنها پس از هفت سال دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند اما گذشت زمان تفکر و احساسات آنها را به کلی تغییرداده و هرکدام با انگیزه‌ای متفاوت به دنبال شروع مجدد این رابطه هستند.
این کارگردان در ادامه از نحوه طراحی این نمایش سخن به میان آورد و گفت: از ابتدا نمایشنامه این داستان در ذهن من شکل گرفته بود، توصیف جامعه مدرن امروزی که روابط آن در سایه‌ای از ابهام و سردرگمی شکل می‌گیرد و آسیب‌های روحی بسیاری را برای افراد ایجاد می‌کند دلیل اصلی نوشتن این نمایشنامه بود.
شریفی تاکید کرد: متاسفانه روابط مدرن امروز به دلیل ناپختگی و عدم اصالت احساس ترس، تحقیر و طردشدگی را در ما ایجاد می‌کند و تنش‌هایی را در زندگی به وجود می‌آورد که آثار آن تا پایان عمر باقی می‌ماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازیگران این نمایش اشاره کرد و گفت: سحر فدایی، فرزاد تجلی، مهران روح بخش، ژینوس رحمتی، ستاره میرزاخانی، پریسا سیمین مهر و مهرشاد شریفی بازیگران این نمایش هستند.
این کارگردان تئاتر افزود: همچنین در این نمایش موسیقی به صورت زنده نواخته می‌شود و نوازنده(سامان بختیاران) به عنوان نوازنده - بازیگر درگیر کار بوده و در حقیقت جزو بازیگران محسوب می‌شود.
شریفی در ادامه از مشکلات تئاترسخن به میان آورد و گفت: تئاتر استان از مشکلات عمیقی رنج می‌برد، اصل مشکلات به نبود بودجه و عدم حمایت مسئولین از جمله اداره کل ارشاد به عنوان متولی بحث هنر و تئاتر برمی‌گردد.
وی تصریح کرد: متاسفانه هنرمندان و بازیگران تئاتر از طرف دستگاههای متولی استان و انجمن هنرهای نمایشی حمایت نمی‌شوند و فقط علاقمندان این هنر با عشق و علاقه خاص خود از جیب شخصی برای تئاتر هزینه می‌کنند.
این کارگردان تئاتر همچنین به نبود امکانات و سالن‌های مناسب نمایش اشاره کرد و افزود: هنرمند برای عرضه هنر خود به امکانات مناسب نیاز دارد، متاسفانه هنرمندان البرزی با ابتدایی‌ترین امکانات کارهای خود را ارائه می‌کنند و در این راه سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.
وی در پایان گفت: اگر مسئولان به هنرمندان حوزه نمایش بهای بیشتری بدهند و از آنها حمایت کنند یقینا وضعیت تئاتر البرز بهبود می‌یابد .



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار