کد خبر: ۲۶۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 21 July 2016


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: حجاب در تحقق امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارد که لازم است در این بخش با اقدامات آموزشی - فرهنگی بستر توجه ویژه زنان و دختران ایرانی را به سوی فواید حجاب در تحقق امنیت اجتماعی معطوف کرد.

به گزارش ایرنا، وحید یعقوبی در آیین اختتامیه نمایشگاه حجاب با عنوان ' حجاب گوهری ناب ' در محوطه ساختمان اداری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: حجاب در اسلام برای دستیابی به تزکیه ، طهارت، عفت و پاکدامنی است که هدف آن استحکام و گسترش امنیت اجتماعی در جامعه است.

وی اظهار کرد: پوشش زن در برابر مردان بیگانه ، یکی از ضروریات دین اسلام است که در قرآن کریم در آیات مختلف به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به تلاش استعمارگران غرب و امپریالیسم در کنار استعمارفیزیکی . جغرافیای هر کشور به افول کشاندن باورهای دینی ، اسلامی و کم رنگ کردن اعتقادات و معنویات مردم نیز برنامه ریزی می کند و یادآور شد: در حال حاضر دشمنان مکتب اسلام به ویژه بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشش می کنند تا بدحجابی و بی حجابی را در جامعه اسلامی ایران رواج دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی بر حفظ حجاب در جامعه تاکید می کند تا جامعه پاک و سالم بماند.

یعقوبی گفت: حجاب باعث آرامش روحی و روانی برای خود فرد و افراد جامعه می شود و زمینه حضور کارآمد و ایمن زنان را در محیط های کاری بوجود می آورد.

وی از حجاب به عنوان یک ارزش انسانی یاد کرد و خاطرنشان شد: حفظ جحاب زنان در جامعه در واقع یک گام موثر از سوی آنان در برابر جنگ نرم دشمن و مقابله عملی آنان در عرصه تهاجم فرهنگی غرب است.

وی گفت: حجاب یکی از عوامل استواری خانواده و اجتماع است چرا که اسلام با توجه به فواید حجاب ، استحکام و تداوم هسته اصلی جامعه یعنی خانواده را مورد نظر دارد.

وی در ادامه به فلسفه حجاب در جامعه از دیدگاه بزرگان پرداخت و بیان کرد: اسلام برای زن حجاب را واجب و شناخت حقیقت و فلسفه آن را از جمله پایه های مستحکم پوشش اسلامی و امنیت اجتماعی معرفی می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اظهار کرد: حجاب امنیت زن را در دو سطح فردی و اجتماعی تامین می کند و بد حجابی یا بی حجابی و عدم توجه به رعایت حجاب ، زمینه افول و زوال آن را فراهم می کند.

یعغوبی افزود: فرهنگ سازی در زمینه حجاب و عفاف در بین دانش آموزان و اولیاء از مسائل مهمی است که در پایگاه های تابستانی 95و کلاس های درس در سال تحصیلی آینده باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کارشناس امور بانون آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان است.

رزی بشارتی حجاب را یک سد محکم برای حفظ امنیت اجتماعی زنان و جامعه دانست و یادآور شد: در عصری که ما زندگی می کنیم باید به این مهم که یک ارزش اسلامی - انقلابی است توجه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: حجاب اسلامی یکی از مواردی است که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این امر تضمین کننده امنیت در دو سطح فردی و اجتماعی است.

در این نمایشگاه محصولات فرهنگی ، نوع پوشش یک زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی ، انواع مدل چادر و سایر البسه های پوششی برای یک زن ایرانی - اسلامی با تحفیف عرضه می شود.

ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار