کد خبر: ۲۶۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 25 July 2016


سانحه ناگوار برخورد اتوبوس مسافربری با تیر برق در جاده کرج - چالوس و کشته شدن 16 و مجروحیت 13 نفر در آن، موضوعی است که باید قدری در عوامل و ریشه های آن تامل کرد.

موضوع نگاه ویژه به عوامل و ریشه های بروز این حادثه های ناگوار که قلب عموم مردم این را جریحه دار می کند و تعداد آنها نیز کم نیست، ضروری است و بر این اساس مرکز ایرنا استان البرز در گفت و گوهائی با صاحب نظران، کارشناسان، مسئولان به بررسی این موضوع مهم خواهد پرداخت.

درنخستین گفت و گو رئیس پلیس راه استان به بیان دلایل و عوامل بروز این حادثه ناگوار و حادثه های مشابه پرداخت.

تائیدسلامت خودروهای مسافربری توسط مدیران فنی شرکت های مسافربری نخستین موضوعی بود که رئیس پلیس راه استان البرز به آن اشاره کرد.

سرهنگ رضا اکبری گفت: بررسی خودرو ازنظر سلامت فنی، از وظایف مدیران فنی شرکت های مسافربری است.

وی اضافه کرد: آموزش و بازآموزی رانندگان یکی ازمقوله های مهم دیگر است که باید مورد توجه قرارگیرد.

سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: عملکرد رانندگان حمل ونقل عمومی حمل مسافر و باری به عنوان نیروی انسانی تاثیرگذار، مهمترین فاکتور موثر بر سلامت وایمنی آمد و شد است.

اکبری خاطرنشان کرد: پیچیدگی افکار رانندگان، سلایق، آداب و آموخته های ترافیکی آنان سبب شده که حتی درشرایط مختلف رانندگان تصمیم گیری های متفاوت از خود بروز دهند.

وی افزود:تصادف دو روز گذشته درجاده چالوس را اگر مدنظر قرار دهیم، طبق برآوردهای کارشناسی مشخص شد که این خودرو فاقد نقص فنی بوده، لاستیک ها وستیم ترمز سالم، راننده دارای سوابق بالا در رانندگی و بدون تخلف بوده است.

وی گفت: در تحقیق و پژوهش های انجام شده مشخص شده که کیفیت خواب رانندگان کمی مطلوب نبوده و ترجیحا رانندگان در زمان استراحت در داخل خودرو و درحال حرکت استراحت می کنند، این امر سبب می شود که میزان خواب آلودگی رانندگان وبی دقتی آنان به شدت کاهش یابد.

وی افزود:درصورتی که رانندگان کوچکترین تالم روحی ویا بیماری جسمی داشته باشند سبب خواهد شد که بزرگترین حوادث دلخراش جاده ای را ایجاد کند.

اکبری بیان داشت: پلیس راه البرز درسال گذشته 13 هزار و 548 مورد آموزش به رانندگان اتوبوس ارائه کرده است که به نظر می رسد این موضوع بسیار با اهمیت باشد و همه استان ها به آن اهتمام دارند و باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

به گفته وی، کنترل سرعت، سلامت خودرو ، ساعات کار رانندگان ، مدارک معتبر ، کنترل تخلفات به صورت آنلاین با روش جدید سپهتن، استفاده ازسیستم ج پی اس آفلاین در دستور کار پلیس قراردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار