مشاور وزیر نفت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، باید تا پایان سال 97 تمام خانوارهای ایرانی از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۲۶۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 26 July 2016
نماینده ویژه وزیر نفت با حضور در استان البرز از روند گازرسانی به بخش‌های مختلف استان به ویژه تامین انرژی صنایع بازدید کرد.
محمود آستانه ظهر امروز ضمن بازدید از نحوه تامین انرژی واحدهای صنعتی و تولیدی بر تسریع در اتصال روستاهای باقیمانده استان البرز به شبکه گاز شهری تاکید کرد.
وی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: با تلاش شرکت ملی گاز در حال حاضر گازرسانی به واحدهای مسکونی و شهرها در اکثر استان‌های کشور به پایان رسیده است.
مشاور وزیر نفت اظهار داشت: اما به دلیل اینکه صنایع در کشور در حال توسعه است، هنوز کار زیادی برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی به ویژه در بخش‌هایی چون روستاها و تامین انرژی موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی داریم.
آستانه با تاکید بر اینکه سیاست وزارت نفت جایگزینی کامل مصرف گاز به جای سوخت‌های مایع است، گفت: برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است و باید به سمتی برویم که استفاده از انرژی منجر به ایجاد آلودگی‌ها زیست‌محیطی نشود.
وی بیان داشت: سیاست اصلی وزارت نفت این است که ابتدا نیاز داخل به گاز به طور کامل تامین شده و سپس برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی کنیم.
مشاور وزیر نفت افزود: علت تاکید بر استفاده از گاز به جای سوخت‌های مایع، کاهش آلودگی، صرفه اقتصادی و هزینه‌های کمتری است که به کشور و مردم تحمیل می‌شود.
آستانه درخصوص تکمیل پروژه‌های گازرسانی استان البرز نیز گفت: با توجه به استقلال شرکت گاز استان البرز، تلاش ویژه‌ای برای گازرسانی به مناطق فاقد گاز شهری به ویژه در شهرستان طالقان و بخش آسارا انجام شده است.
وی اظهار داشت: درصد بهره‌مندی از گاز شهری در استان البرز حدود 87 درصد است که باید این رقم را به بیش از 85 درصد برسانیم.
در بخشی از این نشست نیز محمود آستانه در جمع مدیران شرکت گاز استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس آخرین برآوردها و گزارش‌هایی که در دست داریم، حدود دو میلیون و 360 هزار خانوار کشور هنوز از نعمت گاز بهره‌مند نشده‌اند.
وی تصریح کرد: این خانوارها در مناطق روستایی، دور افتاده، صعب‌العبور و مناطق فاقد شبکه گاز شهری مستقر هستند.
فرستاده ویژه وزیر نفت به استان البرز افزود: اولویت وزارت نفت گازرسانی به این مناطق است و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی خانوارهای یاد شده در دستور کار قرار دارد.
آستانه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، باید تا پایان سال 97 تمام خانوارهای ایرانی از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
وی بیان داشت: برای روستاهای زیر 20 خانوار که در آمار فوق نیامده است نیز وزارت نفت برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده و شرکت ملی گاز برای گازرسانی به این مناطق نیز وارد عمل خواهد شد.
مشاور وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های صنعتی خوبی بوده و تعدادی از شهرک‌های صنعتی مهم کشور در البرز قرار دارد، گفت: باید به سمتی برویم که سوخت مصرفی صنایع ما از سوخت مایع به گاز تبدیل شود.
آستانه اظهار داشت: اجرای این طرح ضمن اینکه جلوی آسیب‌های زیست‌محیطی را می‌گیرد، از نظر اقتصادی نیز به سود صنایع بوده و به کشور هزینه‌های اضافی تحمیل نمی‌شود.
لازم به توضیح است، نشست فوق پیش از استان البرز در 18 استان کشور برگزار شده است.
در این نشست مدیران واحدهای صنعتی و مدیران شرکت گاز استان البرز به بیان نیازها، کمبودها و برنامه‌های پیش‌بینی شده خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار