کد خبر: ۲۶۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 27 July 2016


استاندار البرز با اشاره به اینکه محورهای ارتباطی این استان روزانه جمعیت زیادی را به خود جذب می کند، گفت: ظرفیت های گردشگری را باید برای جذب مسافران ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهائی روز چهارشنبه درنشست سازمان همیاری شهرداری های استان البرز، افزود: امروز شاهد آن هستیم ظرف مدت 4 روز تعطیلی 5/7 میلیون خودرو از جاده های البرز تردد کرده اند.حال سوالی که مطرح می شود آنکه چه استفاده ای از این جمعیت عبوری داشته ایم؟

وی ادامه داد: باغ لاله های استان که نمونه هایی از آن نیز به ثبت جهانی رسیده، یک مورد از مجموعه ظرفیت هایی است که زمینه جذب گردشگر را فراهم می کند .

استاندار البرز گفت: شهرداران باید ظرفیت های گردشگری و جاذبه شهری را در نقاط مختلف شهرها برای جذب مسافران ایجاد کنند تا علاوه بر رهگذاران، ساکنان مناطق مختلف نیز از این ظرفیت ها بهره مند شوند، ضمن اینکه رونق اقتصادی نیز رقم بخورد.

وی افزود: یکی از موانع رشد اقتصادی، پیش بینی طرح هایی است که برای اجرای آن مستلزم صرف هزینه هستیم، طرح هایی که به ذاته خود هیچ تولید درآمدی ندارند، بنابراین باید نگاه و رویکرد خود را در اجرای طرح های شهری به سمت درآمد – هزینه سوق دهیم.

طهائی گفت: شهرداران باید ابتکار بخرج دهند و طرح های جدیدی را در حوزه مدیریت شهری خود آغاز کنند که موجب رونق اقتصادی مناطق شود.

وی با اشاره به پروژه احداث کنار گذر شمالی کرج که اعتبارات آن نیز در شهرداری و شورای شهر به تصویب رسیده است،خواستار اجرای طرح های مشابه با رویکرد تولید درآمد در شهرهای اقماری استان شد.

استاندار البرز همچنین مشارکت شهرداری های استان در جذب سرمایه گذاران را نیز مهم خواند و گفت: استان البرز یکی از استانهایی است که با مشکلات فراونی در حوزه بهداشت و درمان مواجه بوده و هر میزان در این حوزه سرمایه گذاری شود حق مردم است.

وی افزود: در حال حاضر امکانات خوبی در بیمارستان امام خمینی کرج ایجاد شده و اقبال مردم و پزشکان برای مراجعه به این بیمارستان مطلوب است.

طهائی با بیان اینکه البرز در بخش بهداشت و درمان توان ضعیف و کمی دارد به سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر علاوه بر افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، 30 اتاق عمل،120 تخت آی.سی.یو و امکانات و تجهیزات خوبی در بیمارستان های استان ایجاد شد و به همت دولت تدبیر و امید با راه اندازی یک هزار و 200 تخت بیمارستانی تا پایان سال به وضعیت مطلوب تری دست خواهیم یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار