کد خبر: ۲۶۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 27 July 2016


مدیرکل منابع طبیعی البرز از رفع تصرف ۳۳۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در سال گذشته از دست متصرفان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در کرج، حامد فرضی در حاشیه دومین همایش سراسری معاونین حفاظت و امور اراضی ادارات‌‌کل منابع طبیعی کشور که به میزبانی استان البرز در مرکز شهید جوانشیر کرج برگزار شد، اظهار داشت: 336 هکتار از اراضی ملی تا پایان سال 94 در استان البرز از دست متصرفان خارج و رفع تصرف شد. در برخی از حواشی رودخانه‌ها و مستثنیات شاهد ساخت‌وساز غیرمجاز هستیم که مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه دستگاه قضائی با این تخلفات برخورد کرده است، گفت: اراضی تصرف شده با پیگیری دستگاه قضایی به بیت‌المال برگشته و برای استفاده عامه مردم در اختیار آنها قرار گرفته است.

فرضی با اشاره به اینکه ما به اراضی که مربوط به مردم است کمتر ورود می‌کنیم، گفت: بیشترین تمرکز ما در بحث اراضی ملی است که قطعا با اتفاقاتی که در دو سال اخیر رخ داده شاهد کاهش روند تصرفات در اراضی ملی هستیم.

وی افزود: با همت و تلاش همکاران ما در مجموعه‌های منابع طبیعی، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های نظارتی اقدامات مناسبی انجام شده و امیدواریم که این اقدامات همچنان تا رسیدن به صفر ادامه داشته باشد.

فرضی با بیان اینکه در سال 95 تصرفات صورت گرفته به‌صورت ندانسته بوده و بسیار کاهش چشم‌گیری داشته‌ایم، گفت: همکاران ما به محض دیدن تخلفات وارد عمل شدند و تصرفات صورت گرفته را به بیت المال بازگرداندند.

وی در ارتباط با تصرفات صورت گرفته و لزوم هوشیاری مردم قبل از خرید هرگونه ملک، گفت: اگر فردی قصد هرگونه خرید و فروش در مورد اراضی که نزدیک به مستثنیات است را دارد حتما قبل از انجام معامله با منابع طبیعی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا دچار ضرر و زیان نشود.

مدیرکل منابع‌طبیعی البرز بیان کرد: در صورتی که خریداران موارد فوق را رعایت نکنند به دولت و دستگاه قضایی هزینه‌های سنگینی وارد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار