کد خبر: ۲۶۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 27 July 2016


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز انتصاب مدیران ناشایست را مصداق بارز نفوذ دانست و گفت: نفوذ فردی و نفوذ جریانی سرنخ قابل توجهی هستند که نباید فراموش شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی در جلسه مجمع معتمدین ولایتمدار که شامگاه سه شنبه در کمالشهر برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل این جلسات در جامعه ضرورت است اما متاسفانه کمتر به آن اهمیت داده می شود.

وی با تاکید بر لزوم بصیرت در مردم، افزود: این مجالس یکی از ابزار تضمین بقا خط اسلام و انقلاب است، از زمانی که ماجرای فتنه ۸۸ اتفاق افتاد، مقام معظم رهبری به بصیرت تاکید داشتند اما برخی مسیر را به انحراف بردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: حدود هفت سال از فتنه ۸۸ گذشته اما هنوز بصیرتی که لازم است در جامعه وجود داشته باشد، به چشم نمی خورد، موضع گیری های مختلفی را در مکان های مختلف شاهد هستیم اما در زمان آزمون، مردود می شوند.

وی با اشاره به بحث نفوذ فرهنگی، تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سال ۸۷ و ۸۸ کلمه نفوذ را بارها به ویژه در میان فرماندهان سپاه، جمعیت های بسیجی و چنین مجامعی بیان کردند و هرکس به گونه ای این مطالب را تجزیه و تحلیل کرد.

انقلابی بودن در برخی محافل کمرنگ شده است

روحی یزدی نفوذ فردی و نفوذ جریانی مورد تاکید مقام معظم رهبری را سرنخ قابل توجهی دانست که نباید به فراموشی سپرده شود و گفت: بحث انقلابی بودن اقشار مختلف جامعه از جمله این تاکیدات است که متاسفانه گاهی احساس می شود در برخی محافل کمرنگ دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی به این حساسیت ها کم توجه یا بی توجه می شوند، افزود: بحث نفوذ به ویژه نفوذ فرهنگی که مورد تاکید قرار گرفته و هدف آن گاهی یک فرد یا یک جریان است برای گرفتن باورهای دینی و انقلابی از آنان است، تا به سهولت بتوان در وی نفوذ کرده و بدون آگاهی فرد، به عنوان یک نیرو و عامل از آن استفاده کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: به همین سبب بر روی باورهای مردم فعالیت کرده و تلاش کردند آنان را نسبت به دین بی تفاوت کرده و حساسیت های دینی را در مردم کاهش دهند.

وی گفت: یکی از روش های اعمال نفوذ فرهنگی این است که آرمان ها و باورهای مردم را نسبت به دین، اسلام و انقلاب کمرنگ کنند، امروز نیز متاسفانه حرف های مختلف و ضد و نقیض در شبکه های جهانی و ماهواره ای توسط روحانی و عمامه به سران زده می شود، چراکه مردم مظهر بیان دین را در لباس روحانیت می بینند.

چالش میزان درصد مدیران بومی و غیربومی در البرز

روحی یزدی ادامه داد: این اقدامات برای گرفتن باورها و سست کردن اعتقادات مردم انجام می شود و در این عرصه، ضرورت وجود افراد ولایتمدار احساس می شود چراکه نفوذ فرهنگی آثار تخریبی فراوانی در جامعه ایجاد می کند.

وی در مورد نفوذ سیاسی نیز بیان کرد: متاسفانه یکی از اقداماتی که توسط دشمنان انجام می شود و عده ای در داخل بی خبر هستند، ورود دشمنان به شکل های مختلف در عرصه سیاست و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز یکی از روش هایی نفوذ سیاسی را انتصاب مدیران ناشایست دانست.

وی در ادامه گفت: یکی از مسئولین ارشد استان البرز اعلام کرده بود که تنها ۳۵ درصد مدیران اجرایی استان غیربومی هستند، به جرات می گویم شاید ۱۵ درصد مدیران بومی هستند و مابقی غیر بومی هستند.

هزینه‌های میلیاردی انتخابات در کرج/شورای شهر سکوی پرش برای جهش اقتصادی

روحی یزدی با تاکید بر اینکه مدیران تصمیم گیرنده را تغییر داده و مهره گذاری می کنند تا برای انتخابات مورد استفاده قرار گیرند، گفت: متاسفانه قدرت بالای شورای اسلامی شهر را به سمت و سوی دیگری بردند و افراد هزینه های میلیاردی برای انتخابات می کنند چراکه می دانند شورای شهر سکوی پرشی برای یک جهش اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین اگر مدیری بومی بر سر کار باشد، با شناخت افراد به هر فردی میدان برای انجام فعالیت نمی دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه با همین قانون که نقص هایی نیز دارد، می توان به درستی عمل کرد، افزود: در زمان انتخابات به جای در نظر گرفتن حق، چگونگی رابطه فرد با خودمان را مد نظر قرار می دهیم و نتیجه آن وضعیت کنونی می شود.

وی در پایان تاکید کرد: این محافل باید با کیفیت بیشتر و با استفاده از منابع غنی تر برگزار شود تا بتوانیم به ندای حق مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و لازمه آن بصیرت واقعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار