همتی گفت: به همین دلیل به مراجع قضایی مراجعه کرده و مدت زمان زیادی صرف بررسی دقیق و کارشناسی این پرونده در محاکم قضایی سپری شد تا در نهایت با حکم قضایی حکم خلع ید از پیمانکار قبلی صادر شد.
کد خبر: ۲۶۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 28 July 2016
به گزارش تابناک – البرز: پس از سال‌های کش و قوس در خصوص عملکرد پیمانکار قطار شهری کرج، بالاخره خبر خوب رسید و از این پیمانکار خلع ید شد.
این موضوع را شب گذشته روابط عمومی قطار شهری کرج و حومه اعلام و با اشاره به جلسه مشترک هیأت مدیره و شورای سازمان قطار شهری کرج و حومه برای بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص مسائل حقوقی مرتبط با پیمانکار  پروژه خط دو تاکید کرد: با توجه به صدور آرای محاکم قضایی درخصوص تجدید نظرخواهی سازمان قطار شهری کرج و حومه نسبت به بخشی از رای صادره بدوی و ‌پذیرش دفاع موثر تیم حقوقی و وکلای سازمان از سوی مراجع محترم قضایی، در نهایت خلع ید شرکت پیمانکار خط دو قطار شهری کرج و حومه (سابیر) با رای فوق تثبیت و تصمیمات لازم درخصوص انتخاب پیمانکار واجد صلاحیت جدید برای ادامه کار پروژه که یک پروژه ملی و استانی است، توسط ارکان سازمان اتخاذ شد.
در همین رابطه علی‌اصغر همتی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های کلانشهرها و شهرستان‌های بزرگ و مناطق پرجمعیت کشورمان، وجود ترافیک‌های سنگین است.
وی تصریح کرد: ترافیک‌های سنگین در مراکز استان‌ها و کلانشهرهای کشور از جمله شهرستان کرج از یک سو هزینه‌های سنگینی را به مردم و کشور تحمیل می‌کند و از سوی دیگر موجب اتلاف سرمایه‌های ملی و آلودگی شدید هوا می‌شود.
مدیرعامل قطار شهری کرج افزود: یکی از راه‌های کنترل این معضل و برون‌رفت از مشکلات فعلی که با افزایش استفاده از وسائل حمل و نقل شخصی تشدید شده، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و راه‌اندازی خطوط مترو است.
همتی گفت: متاسفانه معضل ترافیک در شهرستان کرج نیز وجود دارد و مردم و مسؤولان ارشد استان و شهرستان و به ویژه مدیریت شهری گلایه‌های بسیاری در این زمینه داشته و تلاش‌های گسترده‌ای برای مقابله با معضل ترافیک صورت گرفته است.
وی بیان داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته، احداث و راه‌اندازی خطوط مترو است و شهرستان کرج در این زمینه یکی از کلانشهرهایی است که پیش‌قدم بوده و پروژه اصلی را در سال 1385 آغاز کرده است.
مدیرعامل قطار شهری کرج افزود: بر اساس طرح‌های ابتدایی این پروژه باید به طول 27 کیلومتر و با 27 ایستگاه در مدت زمان مشخصی احداث، تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسید.
همتی ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی اتفاقات و اختلافاتی ایجاد شده با پیمانکار و نحوه قراردادهایی که در این زمینه داشتیم و همچنین عدم تعهد و پایبندی به قرادادها، شرکت پیمانکار نتوانست به وظائف خود عمل کند و شاهد هستیم که پس از 10 سال این پروژه هنوز تکمیل و راه‌اندازی نشده است.
وی اظهار داشت: ما تلاش بسیاری داشتیم تا پیمانکار به تعهدات خود پایبند باشد و بتوانیم هر چه سریع‌تر این طرح که در حقیقت یک ابرپروژه ملی است، زودتر به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند از منافع آن استفاده کنند.
مدیرعامل قطار شهری کرج تصریح کرد: مسائل مختلفی مطرح و جلسات متعددی برگزار کردیم تا این مهم اتفاق بیفتد که متاسفانه محقق نشد.
همتی گفت: به همین دلیل به مراجع قضایی مراجعه کرده و مدت زمان زیادی صرف بررسی دقیق و کارشناسی این پرونده در محاکم قضایی سپری شد تا در نهایت با حکم قضایی حکم خلع ید از پیمانکار قبلی صادر شد.
وی با تاکید بر اینکه دیگر فرصتی برای از دست دادن نداریم، بیان داشت: باید هر چه سریع‌تر زمان‌های از دست رفته جبران شود و به مردم کرج قول می‌دهیم که کار را با جدیت بیشتر و به وسیله پیمانکاری خبره، متخصص و متعهد پیگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار