کد خبر: ۲۶۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 28 July 2016


رئیس بسیج مداحان البرز با بیان اینکه این استان از لحاظ ظرفیت‌های مداحی از استان‌های پیش رو در کشور است، گفت: ظرفیت‌های مداحان بومی برای برگزاری یادواره شهدای البرز به‌کارگیری شود.

شوذب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد برنامه‌های سازمان بسیج مداحان البرز اظهار داشت‌: برنامه‌های سازمان بسیج مداحان در سه سطح کوتاه‌مدت‌، میان‌مدت و بلند‌مدت تعریف شده ‌که درباره برنامه‌های کوتاه مدت خیلی سریع‌تر از زمان تعیین شده به نتیجه رسیده‌ایم؛ این برنامه‌ها شامل برنامه‌ریزی جذب و سازماندهی برای مداحان در سنین مختلف است.

رئیس بسیج مداحان البرز بیان کرد: در مرحله دوم یا برنامه میان‌مدت بحث آموزش مداحان و برگزاری جلسات هم اندیشی و شناخت بیشتر مقاتل صحیح و اصیل را انجام داده‌ایم و هم‌اکنون در حال شروع برنامه‌‌ریزی برای اجرایی‌کردن برنامه‌های بلندمدت خود هستیم.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌هایی از قبیل شناسایی انحرافات و خرافات، ترویج کتاب منشور ولایت با محوریت نظرات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد، گفت: رسیدگی به مسائل رفاهی و فرهنگی از قبیل اردوهای زیارتی و فرهنگی، تعامل شعرا با مداحان و مدیران هیئت‌ها را در حال اجرا داریم.

رئیس بسیج مداحان البرز با بیان اینکه باید مداحان جوان و با تجربه را برای هم‌فکری و هم‌اندیشی تعامل داشته باشند، عنوان کرد: مداحان جوان سبک‌های جدیدتری دارند و مداحان با تجربه معمولاً از سبک‌های سنتی استفاده می‌کنند و لازم است که مداحان جوان از مداحان با تجربه الگوبرداری کنند.

محمدی با با بیان اینکه برای جلوگیری از تبلیغات کاذب و جلوگیری از مادی شدن جو هیئت‌ها باید با مدیران هیئت‌ها تعامل داشت، افزود: شرایط کنونی سبب منزوی شدن مداحان خوب می‌شود و هم اکنون در حال رایزنی برای به حداقل رساندن این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه هیئت داران و مدیران هیئت‌ها باید توجه بیشتری به مداحان کرجی و بومی استان داشته باشند، تاکید کرد: در سطح استان مداحان بسیار قوی برای مراسماتی همچون یادواره شهدا و عزاداری‌ها و مولودی‌ها وجود دارند که با توجه بیشتر به آنها می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس بسیج مداحان البرز افزود : مداحان پیشکسوت کرجی مداحان قدیمی و بسیار با تجربه و قوی در کار خود هستند که زمانی هم سنگر رزمندگان در جنگ تحمیلی بوده‌اند و هم اکنون مورد بی توجهی مسئولان مربوطه قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار