کد خبر: ۲۶۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 28 July 2016


فرماندار ساوجبلاغ گفت که تراکم دانشجویان اتباع خارجی در مدارس ابتدایی این شهرستان 3 برابر دانش آموزان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز پنجشنبه در نشست کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه شهرستان، با تقدیر از همکاری مجموعه نهادهای شهرستان و اعضای کارگروه در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه، اظهار داشت : براساس قوانین وضع شده هرگونه اشتغال و استخدام اتباع خارجی غیر مجاز تخطی از قانون محسوب شده و با کارفرمایان متخلف برابر قوانین برخورد خواهد شد و هرگونه واگذاری، رهن و اجاره واحد های صنفی، منازل ، تجاری و خدماتی به اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

وی بر لزوم توجه به طرح ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان تاکید کرد و افزود: دولت در برخورد با ورود غیر مجاز اتباع خارجی مصمم است و نباید گذاشت وجود اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح شهر امنیت، سلامت و فرهنگ شهر را تهدید کند.

رئیس شورای تامین شهرستان از کارفرمایان و پیمانکاران نیز خواست از نیروهای داخلی در محیط کار استفاده کرده و از جذب و بکارگیری اتباع فاقد مدرک خودداری کنند.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: میزان زاد و ولد اتباع مهاجر افغانی در شهرستان ساوجبلاغ 3 برابر ایرانی هاست و رشد جمعیت در بخش ابتدایی مدارس شهرستان را با چالش آموزشی مواجه کرده است.

پالیزگیر گفت: هم اکنون با توجه به آمار جدید شبکه بهداشت و درمان 5 هزار کودک زیر 6سال در ساوجبلاغ ساکن هستند که امسال آماده تحصیل می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت در روستاهای ولیان، کردان، سرخاب، برغان، ملک آباد و مهدی آباد، ضروری است تا تعدادی از دانش آموزان اتباع خارجی به سایر روستاها انتقال داده شوند تا مشکلات آموزشی پیش نیاید.

فرماندار ساوجبلاغ از نیروی انتظامی خواست در جمع آوری و طرد اتباع غیر مجاز جدی تر وارد عمل شوند و با اتباع خارجی که در چها راه ها با وضع بدی تکدی گری می کنند، برخورد کنند.

وی از طرد 416 نفر اتباع مهاجر در سه ماه سالجاری خبر داد و گفت: قطعا با افراد متخلف اتباع و کسانی که معتاد به مواد مخدر هستند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه اغلب ویلاداران از سرایداران خارجی استفاده می کنند، از آنان خواست تا نسبت جایگزین کردن افراد ایرانی اقدام کنند چرا که دیده شده تخلفات بیشماری در هنگام نبود صاحبان ویلا توسط سرایداران صورت می گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوجبلاغ از حضور حدود 7610دانش آموز اتباع خارجی در سال جاری تحصیلی در مدارس ساوجبلاغ خبر داد.

عیسی بابالو افزود: از این تعداد 4140 نفر پسر و 3470 نفر دختر اتباع خارجی است که 4337 نفر در روستاها و 3273نفر در شهر ها از مدارس ساوجبلاغ استفاده می کنند.

وی گفت: تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در ساوجبلاغ برابری می کند با کل دانش آموزان شهرستانهایی مثل اشتهارد و طالقان در استان البرز.

در این جلسه موانع و چالش های پیرامون حوزه اتباع بیگانه غیر مجاز مورد بحث و تبادل نظر اعضای کار گروه قرار گرفت.

تقویت گشت های مشترک نیروی انتظامی با همکاری دستگاه ها در خصوص جمع آوری اتباع غیر مجاز ، اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه از مضرات حضور اتباع غیر مجاز بیگانه، برخورد و جلوگیری از بکار گیری افراد بیگانه بدون مجور از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار