کد خبر: ۲۶۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 28 July 2016


مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج البرز از دایر شدن 8 پایگاه هدایت تحصیلی ویژه پایه نهم دوره اول متوسطه در این ناحیه با هدف ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه شاخه ها و رشته های تحصیلی به دانش آموزان خبر داد.

عبدالکریم رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تغییر فرآیند انتخاب رشته در هدایت تحصیلی دانش آموزان ، کاهش دغدغه ها ی دانش آموزان در انتخاب صحیح رشته تحصیلی و پاسخگویی به سوالات والدینی که دانش آموز سال نهمی دارند ، پایگاه های هدایت تحصیلی در مدارس و مرکز مشاوره روانشناختی ناحیه سه کرج فعال شدند.

وی اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی دقیق و صحیح در روند هدایت تحصیلی و تسهیل در ارائه خدمات مشاوره ای با نگاه تخصصی - آگاهانه به رشته ها و شاخه های تحصیلی و امنیت روانی دانش آموزان و اولیاء آنان ، به ترتیب 2 ، 2 و 4 پایگاه در ماهدشت، محمدشهر و محدوده مرکزی ناحیه 3 کرج دایر شد.

وی بیان کرد: در هدایت تحصیلی سال نهم دانش آموزان 6 عامل که شامل نظر والدین ، دانش آموز ، مشاور و معلم، آزمون های سه گانه مشاوره ای و نتایج عملکرد تحصیلی دانش آموز از اول ابتدایی تا پایان دوره اول متوسطه تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت تحصیلی و شغل آینده افراد یک جامعه ارتباط مستقیم با انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی آنان دارد خاطرنشان شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این مهم توجه دارد زیرا در این نهاد فرهنگی می خواهیم دانش آموزی توانمند،شجاع، خلاق و نوآور تربیت کنیم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج البرز افزود: در فرآیند هدایت تحصیلی جدید در سال تحصیلی 95-94 مشاوران تحصیلی و معلمان کوشش کردند تا دورنمای تحصیلی - شغلی را برای دانش آموزان با یک نگاه تازه ترسیم کنند تا به هدف نهایی در پایان سال نهم که همان انتخاب رشته آگاهانه دانش آموزان است دست پیدا کنیم.

رستمی در ادامه به توسعه متوازن رشته ای درشاخه های تحصیلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و یادآورشد: توسعه متوازن شاخه های تحصیلی در پایه نهم در دوره اول متوسطه با دو هدف که همان توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی متناسب با استعداد ، علائق، امکانات و نیاز کشور ، افزایش سهم آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در دوره دوم متوسطه با توجه به نیاز بازارکار می باشد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 3 کرج البرز افزایش 3 درصدی سهم هنرجویان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و به دنیال آن کاهش 3 درصدی سهم دانش آموزان نظری تا پایان سال تحصیلی 96-95 و کاهش 2 درصدی سهم دانش آموزان در رشته علوم تجربی را از اهداف کمی طرح توسعه متوازن رشته ای در فرآیند هدایت تحصیلی در پایه سال نهم در دوره اول متوسطه برشمرد.

رستمی تاکید کرد: در ناحیه سه کرج برای 7 هزار و 664 دانش آموز هدایت تحصیلی در سال تحصیلی 95-94 با تلاش 157 مشاور تحصیلی در مدارس دخترانه و پسرانه صادر شده است .

ناحیه سه کرج البرز حدود 100 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار