کد خبر: ۲۶۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 28 July 2016


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در تعطیلات پیش‌رو امدادگران هلال احمر استان البرز در آماده‌باش کامل هستند.

داوود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه استان البرز دارای سه محور حیاتی و اصلی آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و جاده چالوس است، همواره در روزهای تعطیل حجم زیادی از خودروها و مسافران از این مسیرها عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: علت این است که استان البرز با استان تهران و شهر پایتخت همجوار بوده و به نوعی پل ارتباطی پایتخت با بیش از 13 استان کشور و به ویژه استان‌های شمالی از جمله استان مازندران و گیلان محسوب می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز افزود: به همین دلیل البرز 16 تا 18 درصد بار ترافیکی کل کشور را تحمل می‌کند و طبیعی است که حوادثی از جمله حوادث رانندگی و حوادث مربوط به جاده‌ها در این استان بیش از دیگر استان‌ها اتفاق افتد.

رجبی با اشاره به تعطیلات آخر هفته و مصادف شدن آن با تعطیلی روز شنبه گفت: از عصر روز چهارشنبه با موج زیادی از خودروهایی که قصد عبور از استان البرز و رسیدن به استان‌های شمالی را داشتند، روبه‌رو بودیم.

وی بیان داشت: این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در استان‌های شمالی بارندگی پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران در ارتفاعات و به ویژه مسیر کوهستانی جاده چالوس وجود دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: از سوی دیگر احتمال طغیان رودخانه‌ها در مسیرهای کوهستانی استان مازندران وجود دارد و این موارد به افزایش حوادث جاده‌ای کمک خواهد کرد.

رجبی ادامه داد: بنابراین بر اساس دستورالعمل جمعیت هلال احمر استان البرز، اکثر امدادگران این استان در آماده‌باش بوده و تلاش می‌کنیم در صورت بروز حوادث جاده‌های و یا بلایای طبیعی در کمترین زمان به آسیب‌دیدگان خدمات‌رسانی کنیم.

وی اعلام کرد: آماده‌باش نیروهای هلال احمر از چهارشنبه شب آغاز شده و تا بامداد روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز در پایان گفت: انتظار داریم مسافران در صورت وقوع حوادث جاده‌ای، ضمن رعایت صبر و بازگذاشتن مسیر جاده، با ماموران و امدادگران ما تماس گرفته و منتظر اعزام کمک‌های امدادی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار