کد خبر: ۲۶۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 28 July 2016


استاندار البرز بر ضرورت استفاده پساب تصفیه خانه فاضلاب در صنعت و کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحمید طهائی در حاشیه بازدید از مزارع ۵۴ هکتاری محصولات کشاورزی مجموعه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت فردیس که ظهر امروز انجام شد، با تاکید بر استفاده از دستاوردهای نوین علم کشاورزی، اظهار کرد: برخی از شرکت ها در این زمینه توانسته اند با انتخاب بذرهای مناسب با جغرافیای کشور، محصولات را کشت کند که این ابتکار خوبی است.

وی انجام این اقدام ترویجی را ارزشمند عنوان کرد و بازدید از مزارع کشاورزی را باعث ایجاد تحول فکری و درآمدی دانست و گفت: آب، هوا، نیروی انسانی و سایر امکانات به یک اندازه در کشت محصولات استفاده می شود اما میزان برداشت این محصولات گاهی به ۱۰ برابر می رسد باید این مهم در دستور کار همه کشاورزان قرار گیرد.

طهائی تاکید کرد: به طور قطع علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بازارهای منطقه ای و جهانی در انتظار کالاهای با کیفیت ایران هستند و بخشی از این کالاها که در مزارع کشاورزی شهرستان کرج عرضه می شود، مورد پسند بازارهای جهانی است.

استاندار البرز با اشاره به سفر هیئت تجاری استان البرز به روسیه، گفت: مقرر شد روس ها به استان البرز آمده و با تاسیس دفتر، کالاهای تهیه شده در ایران را به روسیه ارسال کنند.

وی تعامل میان البرز و روسیه را بسیار نویدبخش خواند و گفت: روس ها نیز از این موضوع استقبال کرده تاکنون چند هیئت به کشور و به تبع البرز اعزام کرده و پیگیر هستند.

وی در خصوص مدیریت آب در حوزه کشاورزی، افزود: با اقدامات و طرح های اجرایی شده در مزارع کشاورزی، نه تنها تولید بالاتر محصول را به دنبال دارد بلکه صرفه جویی و استفاده بهینه در آب نیز در آن لحاظ شده است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بارش باران وضعیت سدهای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر است اما با توجه به هوای گرم میزان مصرف نیز بسیار بالاست.

وی در پایان بیان کرد: انتظار می رود بخشی از پساب که رها شده و آلوده کننده محیط بوده، با استفاده از تصفیه خانه هایی که در حال ایجاد است، در اختیار کارخانه ها و مزارع قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار