کد خبر: ۲۶۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 30 July 2016


رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: نباید به دلیل کمبود پارکینگ، حاشیه خیابان‌های اصلی کرج به پارکینگ خودروها تبدیل شود.

مجید کاویانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و با رشد و توسعه صنعت خودروسازی در کشور، شاهد افزایش تقاضا، خرید و استفاده از وسائل نقلیه شخصی در کشور هستیم.

وی افزود: این موضوع در کنار محاسنی که دارد، مشکلاتی را برای مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها و شهرستان‌های بزرگ پر جمعیت ایجاد کرده که یکی از آنها معضل ترافیک است.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج تصریح کرد: از سوی دیگر خیابان‌ها و معابر اصلی شهرهای ما برای این تعداد خودرو پیش‌بینی نشده و وجود خودروهای شخصی متعدد مشکل جای پارک برای خودروها و رانندگان ایجاد می‌کند.

کاویانی گفت: به عنوان نمونه اگر به تمام خیابان‌ها و معابر اصلی کلانشهرها و شهرستان‌های کشور توجه کنیم، در ساعات کاری و اداری می‌بینیم که اکثر حاشیه خیابان‌ها تبدیل به جای پارک برای خودروها شده و حتی برخی بدون توجه به قوانین و آسایش دیگر شهروندان به صورت دوبله در این خیابان‌ها توقف می‌کنند.

وی بیان داشت: دلیل اصلی این وضعیت، نبود پارکینگ به تعداد کافی در کلانشهرها است و به طور قطع مدیریت شهری با اعتبارات و بودجه‌ای که دارد، نمی‌تواند برای تمام خودروها پارکینگ عمومی احداث کند.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم حاشیه خیابان‌ها و معابر اصلی مرکز استان البرز تبدیل به پارکینگ برای خودروها شود، گفت: در حال حاضر شهرستان کرج نیاز به تعداد زیادی پارکینگ برای قرار گرفتن حداقل 200 هزار خودرو را دارد.

کاویانی افزود: به طور قطع اعتبارات شهرداری و مدیریت شهری کرج به اندازه‌ای نیست که بتوانید برای این تعداد خودرو پارکینگ عمومی احداث کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای رهایی از شرایط وجود باید چه اقداماتی انجام شود، گفت: تنها راهکار مشارکت بخش خصوصی برای احداث پارکینگ است و باید مدیریت شهری، شرایط را برای ورود بخش خصوصی در این حوزه و مشارکت آنها با تصویب قوانین مورد نیاز تسهیل کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار