رئیس سازمان انتقال خون عنوان کرد
رئیس سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون نگاه ویژه و دقیقی به تولیدات خونی داشته و در این زمینه بسیار پیشرفت‌ داشته است.
کد خبر: ۲۷۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 02 August 2016
علی‌اکبر پورفتح‌الله ظهر امروز در مراسم بازدید از صنایع پزشکی فارمد واقع در شهرک صنعتی اشتهارد، افزود: امروز فرهنگ اهدای خون در جامعه جاری و ساری شده است و این سازمان در تولیدات گروه‌های خونی با مشکلی مواجه نیست.
وی افزود: نیازهای خونی مراکز درمانی و بیمارستانی به صورت دقیق از سوی این سازمان صورت می‌گیرد و ما توانسته‌ایم با فرهنگ‌سازی‌های مختلف، اهدای خون را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کرده و به رشد و توسعه برسانیم.
رئیس سازمان انتقال خون افزود: در این راستا هم‌اکنون این سازمان در تولید فرآورده‌های خونی نیز همگام با کشورهای پیشرفته و صنعتی به رشد و توسعه رسیده است و توانسته جایگاه بسیار مناسبی را در این حوزه داشته باشد.
فتح‌الله پور افزود: ایران در بازار تولید محصولات خونی و پلاسما می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر برسد تا جایی که می‌تواند بازار این مهم را در منطقه در دست گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان راه‌اندازی موزه انتقال خون است، گفت: زمانی که صنعت پلاسما در کشور مورد توجه قرار گرفت، بسیاری از کشورها به این مهم توجهی نداشتند، لذا می‌توانیم با راه‌اندازی موزه انتقال خون دستاوردها و عملکرد این سازمان را به نمایش گذاشته و ماندگار کنیم.
رئیس سازمان انتقال خون یکی از مهمترین موفقیت‌های کشور در زمینه محصولات خونی را رسیدن ایران به مشتق پلاسما عنوان کرد و بیان داشت: با دستیابی به مشتق پلاسما هم‌اکنون کشور در جایگاه بسیار مناسبی در این حوزه قرار گرفته است و کارشناسان انتقال خون نیز به این دستاورد اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم در حوزه تولید مشتق پلاسما خوب عمل کنیم، افزود: هم‌اکنون پلاسمای مازاد در بسیاری از کشورهای پیشرفته دور ریخته می‌شود، اما ایران اسلامی از این مهم استفاده کرده و می‌تواند به نوعی بازار منطقه‌ای محصولات انتقال خون باشد.
 به گفته این مسؤول در این راستا بیش از 9 تن پلاسما از این طریق به چرخه تولید بازگردانده شده است.
وی در ادامه به فعالیت‌های شرکت فارمد در اشتهارد اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت و توانایی‌های موجود در این شرکت، فارمد می‌تواند بسترهای لازم برای ورود به بازارهای منطقه‌ای را ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار