نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:
زارعی:زمانی که برخی از همین مدیران خانم را معرفی می کردند برخی با دیده تردید نگاه می کردند و می گفتند یعنی فلان خانم می تواند مدیریت کند در صورتی که الان در کارشان موفق و همپای مدیران مرد تلاش می کنند.
کد خبر: ۲۷۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 02 August 2016
فعالیت های اجتماعی و اجرائی زنان یکی از دغدغه های همیشگی این قشر از جامعه است که هر چند از طرف مسئولین و نخبگان در این زمینه صحبت ها و قول های زیادی داده شده است اما آنگونه که قانع کننده ی مطالبات بانوان باشد کاری صورت نگرفته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،دومین نشست فعالان زنان و حوزه خانواده به همت امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
انتقاد از سهم کم بانوان در مدیریت اجرایی استان/بانوان پیگیر مطالبات خود باشند
در این نشست غلام محمد زارعی ،نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت بانوان در جامعه گفت: در این نشست از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان در حوزه صنایع دستی در این استان خبر داد تا نشان دهد که در خصوص توجه به حوزه زنان کارهای خوبی در حال انجام شدن است.
غلام‌محمد زارعی با اشاره به نقش زنان در جامعه اظهار کرد: به دور از نگاه فمینستی باید قبول کرد که نقش زن در اجتماع تاثیرگذارتر از مرد است  که به همین خاطر مجموعه حاکمیتی به خصوص مقام معظم رهبری در حوزه زنان نگاه و توجه ویژه‌ای دارند.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز زنان نقشی فراتر از موضوع خانواده دارند و باید در جامعه مسئولیت پذیرتر باشند و لازم است برای آینده بانوان و اشتغال آنها و حضور در مناصب مدیریتی تلاش بیشتری شود، زیرا در این زمینه‌ها توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.
وی افزود: زنان باید خودشان پیگیر مشکلات باشند و حق و حقوق خود را در هر شرایطی مطالبه کنند ضمن اینکه مجلس و دولت هم باید این مطالبات را برآورده کنند و حضور من هم در این جلسه برای شنیدن مشکلات و انتقال آن ها به کمیسیون های مربوطه و تلاش برای برآورده کردن این مطالبات است.
زارعی خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور اشتغال‌زائی و کارآفرینی بانوان گام‌های خوبی برداشته شده است.
وی تصریح کرد: برای نمونه ۵۰ میلیارد ریال در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته تا در حوزه صنایع دستی برای اشتغال‌زائی بانوان استان زمینه لازم فراهم شود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است اجتماعات هدفمند زنان در استان همواره تشکیل شود تا بتوانیم از تجارب سودمند آنها برای کمک به حوزه بانوان بیشتر استفاده کنیم.
وی افزود: جلسات منظمی برای پیگیری مطالبات زنان کهگیلویه و بویراحمد باید در استان برگزار شود.
سهم کم استان در مدیریت و مناصب کشوری
زارعی در بخش دیگری از صحبت هایش از سهم کم زنان در مناصب مدیریتی انتقاد کرد و گفت : در کل کشور زنان در پست های اجرایی و مدیریتی نقش کمی دارند که متاسفانه دراستان ما وضع از سطح کشوری هم پایین تر است و نیاز به استفاده ی بیشتر از ظرفیت و توان زنان نخبه استان در این مناصب است.
وی در خصوص نوع برخورد با معرفی زنان به عنوان مدیر دستگاه های اجرایی گفت: زمانی که برخی از همین مدیران خانم را معرفی می کردند برخی با دیده تردید نگاه می کردند و می گفتند یعنی فلان خانم می تواند مدیریت کند در صورتی که الان در کارشان موفق و همپای مدیران مرد تلاش می کنند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : متاسفانه علاوه بر سهم کم زنان در پست های اجرایی استانی، در حوزه ی مدیریتی کشوری هم کمترین نیروی مدیریتی را داریم  که خوشبختانه در این چند سال قدم های خوبی برداشته شده است ولی هنوز جای تلاش و کار برای حضور بیشتر در مدیریت کلان ملی بسیار زیاد است.
زارعی در پایان صحبت هایش گفت با وجود مشکلات فراوان در حوزه ی کاری خود از بانوان نخبه استان می خواهم که در این 4 سال پیش رو نسبت به تشکیل جلسات حوزه ی بانوان اهتمام ویژه ای داشته باشند و این نشست ها را بصورت فصلی برگزار کنند و بصورت مرتب پیگیر مطالبات خود باشند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
تو رو جان هر کی دوس دارین این میزهای اجرای رو رنها ندین کمر تولید رو توی چندتا استان شکستن... نمونه اش معاون شهرسازی استان خراسان رضوی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار