مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با مدیریت مصرف و مشارکت خوب مردم می توانیم تابستان امسال را بدون خاموشی در استان سپری کنیم.
کد خبر: ۲۷۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سعید بهادیوند چگینی عصر یکشنبه درهمایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان که درسالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد اظهارداشت: با فرهنگ سازی و آموزش گروههای مختلف مردم تلاش کرده ایم تا از مشارکت همگانی برای کاهش مصرف برق استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: امروزه زنان در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و تربیتی نقش بسیار مهمی ایفاء می‌کنند و توانسته‌اند این وظیفه خطیر را متناسب با نیازهای هر زمان به نحو مطلوبی انجام دهند و اگر در مدیریت مصرف نیز نقش خود را جدی بگیرند به نتایج خوبی می رسیم.

وی بیان کرد: بافت فرهنگی، اجتماعی خانوارهای ایرانی به گونه‌ای است که بانوان ما اصلی‌ترین نقش را در مدیریت خانه و تحکیم بنیاد خانواده ایفا می‌کنند و بیشترین نقش را در تهیه و استفاده از وسایل خانه و ملزومات زندگی دارند و اگر آموزش ببینند تا وسایل استاندارد خریداری و درست از آنها استفاده کنند به کاهش مصرف برق کمک می شود.

بهادیوند چگینی افزود: در حال حاضر با پیشرفتی که در تولید و عرضه محصولات برقی رخ داده و به تبع آن، تحول فرهنگی که در گرایش مردم به استفاده از این گونه وسایل در کشور به وجود آمده شاید در اکثر خانوارهای ایرانی به ویژه خانوارهای شهری بیش از۹۰ وسیله برقی وجود داشته باشد، ‌ وسایلی مثل تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ‌گوشت، مایکرویو، سرخ‌کن، کامپیوتر، ویدئو، رادیو ضبط، اتو، ماشین ظرفشویی، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آب‌میوه‌گیری، مخلوط کن، پلوپز، سشوار که نوع استفاده از آنها نقش مهمی در مدیریت مصرف دارد.

وی اظهارداشت: در دوم مرداد ماه امسال با مصرف ۷۳۸ مگاوات برق پیک بار را بدون خاموشی سپری کردیم و امیدواریم برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های کارگاهی برای صنوف مختلف مانند دانشجویان، صنعتگران، کارمندان، دانش آموزان، بانوان و کارگران بتواند زمینه کاهش مصرف برق در استان را فراهم کند.

در ادامه لیلا شیرخانلو کارشناس مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: فعالیت های فرهنگی در مدیریت مصرف را جدی گرفته ایم و خوشبختانه نتایج آن در کاهش مصرف انرژی کاملا مشهود است.

شیرخانلو تصریح کرد: باید به خاطر داشته باشیم که استفاده بهینه بمعنی استفاده نکردن از وسایل برقی نیست، بلکه منظور استفاده از وسایل به مقدار نیاز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر لوازم برق خانگی از مهم‌ترین مصرف‌ کنندگان برق در بخش خانگی هستند که طبعاً تأثیر به  سزایی در هزینه‌های برق خانواده‌ها دارند و از طرف دیگر تعداد وسایل خانگی در خانواده‌ها روز به روز در حال افزایش است بنابراین با رعایت توصیه‌هایی که کارشناسان ارائه می کنند می‌توانیم ضمن کاهش مصرف و هزینه برق خانه خود مطمئن شویم که از وسایل برقی خود بهینه استفاده می‌کنیم.

در این مراسم مریم بیدخام مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز حضور داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار