کد خبر: ۲۷۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 09 August 2016


مدیرکل سازمان استاندارد البرز از آغاز اجرای طرح نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در این استان خبر داد.

فتانه شکرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: سازمان استاندارد وظایف متعددی بر عهده دارد که بسیار مهم و حساس است.

وی افزود: نظارت بر تولید، واردات و عرضه کالاها و برخورد با کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد، نظارت بر عملکرد ترازوها و وسایل اندازه‌گیری واحدهای صنفی و تولیدی و همچنین نظارت بر عملکرد فنی بخش‌های مختلف با این سازمان است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: اگر در هر کدام از این بخش‌ها، نظارت‌های لازم را انجام نداده و یا غفلت و کوتاهی داشته باشیم، مردم و سلامت و امنیت جامعه به خطر می‌افتد.

شکرالهی گفت: بنابراین سازمان استاندارد با به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص در حوزه بازرسی و نظارت، تلاش دارد تا حافظ سلامت جامعه باشد.

وی بیان داشت: یکی از بخش‌های حساس و مهمی که بر عهده سازمان استاندارد قرار دارد، نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت و به ویژه سوخت CNG است.

مدیرکل سازمان استاندارد افزود: جایگاه‌های عرضه سوخت باید به طور کامل مطابق استاندارد احداث شده و فعالیت کنند، که کوچک‌ترین قصور، کم‌کاری و بی‌توجهی در این حوزه آسیب‌های جبران ناپذیری را بر عهده دارد.

شکر‌الهی ادامه داد: در همین ارتباط طرح نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در استان البرز از ابتدای هفته جاری آغاز شده و این نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت سرزده و نامحسوس انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون باید تمام تجهیزات به کار گرفته شده در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG مطابق استاندارد باشد و تاکنون از مجموع 49 جایگاه در استان البرز، 46 جایگاه تجهیزات و امکانات خود را استانداردسازی کرده‌اند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: متاسفانه مدیران سه جایگاه علیرغم تذکرات و اخطارهای متعدد، به این دستورالعمل قانونی توجه کافی نداشته‌اند.

شکرالهی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در این حوزه در دستور کار قرار دارد، گفت: سلامت و امنیت مردم برای ما مهم است، تحت هیچ شرایطی در این حوزه کم‌کاری و کوتاهی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: به مدیران این سه واحد آخرین اخطار را داده‌ایم و حتی برای آنها زمان و فرصت بسیار خوبی پیش‌بینی شده و تاکید کرده‌ایم که باید تا پایان سال که بیش از 7 ماه باقی مانده، باید برای استانداردسازی تجهیزات خود اقدام کنند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز در پایان گفت: به طور قطع با اتمام این فرصت، دیگر تحمل نکرده و پرونده این سه جایگاه‌های عرضه سوخت CNG به مراجع صلاحیت‌دار ارسال و انشعاب گاز آنها قطع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار