معاون جهادکشاورزی گلستان:
سهرابی سطح سبز مزارع پنبه قابل برداشت در استان گلستان را 10 هزار 570 هکتار اعلام کرد و پیش بینی کرد از این سطح 20 تا 22 هزارتن وش پنبه برداشت می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 09 August 2016
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ تا ۲۲ هزار تن وش پنبه در استان گلستان تولید شود.

سهراب سهرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خرید تضمینی محصول وش پنبه از اول شهریورماه سالجاری در استان گلستان آغاز می شود که کار خرید تضمینی وش پنبه توسط تعاون روستایی استان انجام می‌شود.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم ارقام وش درجه 2 سفید وش پنبه در استان گلستان 29 هزار و 325 ریال اعلام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: خرید براساس کیفیت وش پنبه و تنها با معرفی نامه صادره از طریق مراکز جهادکشاورزی انجام خواهد شد.

سهرابی سطح سبز مزارع پنبه قابل برداشت در استان گلستان را 10 هزار 570 هکتار اعلام کرد و پیش بینی کرد از این سطح 20 تا 22 هزارتن وش پنبه برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه باکیفیت‎ترین پنبه کشور در استان گلستان تولید می‎شود، تصریح کرد: شرایط اقلیمی سبب شده باکیفیت‎ترین پنبه در گلستان کشت و به مرحله تولید برسد.

وی افزود: گلستان در گذشته سطح زیر کشت پنبه قابل توجهی داشت که میزان قابل توجهی از آفات و بیماری‌ها را داشت و امروزه جز احیای پنبه مبارزه با آفات پنبه هم در دستور کار است تا کاهش میزان مصرف سم و کاهش هزینه را شاهد باشیم.

سهرابی از کشاورزان خواست وش‌های برداشتی خود را به کارخانه‌های پنبه پاکنی سطح استان و نمایندگی‌های مجاز تحویل دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار