کد خبر: ۲۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷ 26 April 2015
رئیس شورای شهر کرج از احداث بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور در البرز خبر داد و گفت: هم‌اکنون احداث فاز نخست این طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال آغاز شده است.
محمود دادگو در گفت‌وگو با فارس در کرج با اعلام این که این طرح در 3 فاز اجرایی می‌شود، افزود: توسعه طرح‌های خدماتی و گردشگری می‌تواند گامی مهم در جهت حضور مسافران و رونق اقتصادی در استان شود.
وی بیان داشت: هم اکنون فاز نخست این طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال آغاز شده است که می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه طرح‌های خدماتی و گردشگری در این استان محسوب شود.
رئیس شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: استان البرز از دیرباز مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران قرار داشته، لذا باید تمهیداتی را در نظر گرفت که این استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در تمام اوقات سال حضور گردشگران و مسافران را به این استان شاهد باشیم.
دادگو احداث فاز نخست این دریاچه را 5 ساله اعلام کرد و افزود: فاز اول این طرح از آبگیر بیلقان تا پل صفوی اجرایی خواهد شد.
وی توسعه طرح‌های عمرانی کرج را مهم ارزیایی کرد و گفت: کلانشهر کرج برای توسعه و پیشرفت بیشتر نیازمند اجرای طرح‌های عمرانی بوده که لازم است طرح‌ها و برنامه‌هایی در این خصوص در این کلانشهر اجرایی شود.
وی ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح را یکی از نیازهای این کلانشهر دانست و افزود: با احداث این تقاطع‌ها می‌توانیم در کاهش ترافیک کرج نیز گام‌های اساسی برداریم.
این مسئول تأکید کرد: تقاطع غیرهمسطح کاج و تقاطع غیرهمسطح شهید سلطانی از دو تقاطع‌های غیرهمسطحی هستند که هم‌اکنون در دست اجرا بوده و مراحل پایانی احداث را طی می‌کنند.
به گفته دادگو این تقاطع‌ها به ترتیب اواخر خرداد و اواخر شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسند.
وی در ادامه سخنان خود بر توسعه و احداث پارکینگ‌های طبقاتی در کرج تأکید کرد و گفت: افزایش نرخ جمعیت و به تبع آن افزایش خودروها می‌طلبد تا برای کاهش ترافیک، پارکینگ‌های طبقاتی در این کلانشهر احداث شود.
رئیس شورای شهر کرج از ساخت یک پارکینگ طبقاتی با 40 درصد پیشرفت خبر داد و افزود: احداث این پارکینگ در پرترددترین نقطه شهر می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه خدمات‌رسانی به مردم و کاهش بار ترافیکی در این منطقه محسوب شود.
دادگو در ادامه سخنان خود از افتتاح بلوار سربازان گمنام در کلانشهر کرج در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این بلوار یکی از بزرگترین بلوارها در کرج محسوب می‌شود که با هماهنگی و توافقات انجام گرفته با وزارت جهاد کشاورزی در زمینی به مساحت حدود 10 هکتار در حال انجام است که در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری افتتاح خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
با ايجاد درياچه در مسير رودخانه كرج ، اين رودخانه به سمت شهريار جاري نمي گردد و آبهاي زيرزميني شهريار كه درحال حاضر شديدا كاهش يافته احيا نخواهد شد و باغات اين منطقه با معضل كمبود آب مواجه و از بين خواهد رفت متاسفانه براي ايجاد يك منطقه تفريحي باغات شهريار از بين خواهد رفت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
رودخانه كرج سالهاست خشك شده اون جويباري هم كه هست هدر ميره چه بهتر كه جمع بشه و يك استفاده اي داشته باشه
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوستمان میگوید:
"رودخانه‌ی کرج سالهاست که خشک شده"
جان من؟ پس تهران از کجا آب میخورد؟
آن جویبار هم باقی مانده‌ی حق‌آبه‌ی شهریار و فشافویه است. آن هم می‌خواهید حذف کنید؟
اگر واقعا جنگل کاری شود که جای شکر دارد اما گمان نمی‌کنم چیزی بهتر از دریاچه‌ی چیتگر شود که حالا بوی گندش بلند شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
آدرس دقیق دریاچه البرز کجاست
آذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
خیلی خوبه که دریاچه میزنید چون کرج مکانهای تفریحی زیادی نسبت به جمعیتش تداره. اما لطفا اول کامل به طرح و عواقب بعدیش فکر کنید تا بعد مثل دریاچه چیتگر نشه که گفتن تاسیسش اشتباه بوده. اون حداقل از رودخانه ای تامین نمیشد ولی این دریاچه از یک رودخانه مهم داره تامین میشه که ممکنه عواقب بدش خیلی بیشتر از خوبی هاش باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
آب این رودخانه از آب اصلی رودخانه ی کرج تامین نمیشود بلکه از اضافه آب و سرریز رود خانه ی کرج در هنگام سیلاب ها تامین میشود اضافه آب هایی که تا کنون هدر میرفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همه مهندسن ماشاله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار