شعار نمایندگان مجلس و مصوبه دولت احمدی نژاد محقق نشد!
تعريض جاده کاشمر به شادمهر شعار نمايندگان کاشمر در ادوار مختلف مجلس بوده و در اولين سفر استاني دکتر احمدی نژاد نيز به تصويب هيئت دولت رسيد اما هنوز که هنوز است خبري از اقدام براي چند بانده کردن اين جاده نيست.
کد خبر: ۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 26 April 2015
به گزارش تابناک از خراسان ، در پي تداوم تصادفات و سوانح دلخراش در محور کاشمر به شادمهر و از جمله حادثه اخير که نيمه شب 28 فروردين ماه منجر به کشته شدن 5 نفر و جان باختن اعضاي يک خانواده شد، اعضاي شوراي شهر کاشمر در جلسه علني خود ضمن انتقاد شديد از کوتاهي مسئولان استاني و کشوري در تعريض اين جاده پر تردد، اقدام به صدور بيانيه اي در اين باره کردند.
 يکي از اعضاي شوراي شهر کاشمر و نايب رئيس شوراي اسلامي استان خراسان رضوي در اين زمينه گفت: درست نيست که درباره اين حوادث تلخ و داغدار شدن خانواده هاي کاشمري بي اعتنا باشيم.
«محمد خباززاده» افزود: حضور پليس در اين جاده کم است و حتي يک دوربين کنترل سرعت هم وجود ندارد و ما به عنوان نمايندگان مردم بايد مسئولان شهرستان را به شورا بکشانيم و از آن ها بپرسيم که براي اين جاده چه کرده ايد؟ وي با اشاره به کشته شدن جمع زيادي از شهروندان کاشمري در اين جاده تصريح کرد: همه اعضاي شوراي شهر بايد لباس سياه بپوشيم و اعتراض خود را به بي توجهي مسئولان نشان دهيم. اين در حالي است که متأسفانه با اين که در فواصل زماني کوتاه شاهد کشته شدن شهروندان کاشمري هستيم اما هيچ کس هيچ اقدامي انجام نمي دهد.

۲۳ قرباني در يک سال

يک عضو ديگر شوراي شهر کاشمر هم در اين زمينه اظهار داشت: ما وارد شوراي شهر شده ايم که به مسائل و مشکلات مردم بپردازيم پس بايد صداي اعتراض شهروندان کاشمري را درباره جاده مرگ به گوش مسئولان استاني و کشوري برسانيم.

حجت الاسلام ميثم خزاعي تأکيد کرد: نبايد پرداختن به اين مشکل را سياسي کنيم يا آن را سياسي جلوه دهيم بلکه اين معضل يک واقعيت است که دارد جان مردم کاشمر را تهديد مي کند. وي افزود: سال هاست که شاهد اين معضل در جاده کاشمر به شادمهر هستيم و حدود 17 سال است که موضوع تعريض اين جاده مطرح شده و نمايندگان کاشمر در ادوار مختلف مجلس شعار آن را داده اند ضمن اين که در اولين سفر استاني رئيس جمهور سابق نيز به تصويب هيئت دولت رسيد اما هنوز که هنوز است خبري از اقدام براي چند بانده کردن اين جاده نيست.

وي با اشاره به تلاش مسئولان براي ايجاد فرودگاه و راه آهن در کاشمر تصريح کرد: در صورتي که فرودگاه و راه آهن هم در اين شهرستان ايجاد شود مگر چند درصد از مردم کاشمر خواهند توانست از فرودگاه و راه آهن استفاده کنند؟! پيام ما به مسئولان استاني و کشوري اين است که ما فرودگاه و راه آهن نمي خواهيم بلکه ما را از همين جاده مرگ يعني جاده کاشمر به شادمهر نجات دهيد! وي ادامه داد: آمار بالاي کشته شدگان در اين جاده مرگ واقعاً تأسف بار است و ما بايد از مردم شريف کاشمر عذرخواهي کنيم و البته نجابت و سعه صدر اين مردم نبايد منجر به بي توجهي مسئولان و سکوت ما شود.

نايب رئيس شوراي شهر کاشمر نيز در اين جلسه گفت: در سال گذشته 23 نفر در جاده هاي منتهي به کاشمر کشته شده اند که بيش از نيمي از آن ها در ۳۰ کيلومتر منتهي به کاشمر در همين جاده شادمهر دچار حادثه شده اند.

سعيد چيتي افزود: شهريور ماه گذشته در يک حادثه دلخراش، حدود 5 نفر از مردم کاشمر که ۳ نفر آن ها از يک خانواده بودند در اين جاده کشته شدند و فروردين امسال هم 5 نفر ديگر که ۴ نفر آن ها اعضاي يک خانواده بودند در همين نقطه جان خود را از دست دادند.

بيانيه شوراي شهرکاشمر

همچنين در جلسه بيانيه شوراي شهر کاشمر درباره سوانح و حوادث تلخ جاده کاشمر به شادمهر قرائت شد. در اين بيانيه آمده است: متاسفانه در چند روز اخير شاهد حادثه اي تلخ در جاده کاشمر - شادمهر بوديم.جاده اي که هر چندوقت يک بار حادثه ساز مي شود. امروزه ديگر اين محور استانداردهاي مقبول ندارد؛ چرا که تردد وسايل نقليه در اين محور روز به روز زياد تر مي شود و چنين جاده اي با عرض کم پاسخگوي اين حجم عبور و مرور نيست.

قول هايي از سوي دولت پيشين براي دوبانده کردن اين جاده داده شد اما تا به اين روز با پيگيري هاي فراوان هنوز هم جاده کاشمر به شادمهر يک جاده يک بانده کم عرض خطرساز است. شوراي شهر بارها و بارها به اداره راه و سازمان هاي دولتي مربوطه در اين باره تذکر داده و خواستار تسريع در ۲ بانده کردن اين محور پرتردد شده اند اما حرکتي عملياتي از سوي دولت و اين ادارات تا کنون صورت نگرفته است. از دولت به ويژه اداره راه که متولي اموري از اين قبيل است مي پرسيم که تا کي مي خواهيد شاهد فوت همشهريان و هم وطنانمان باشيد؟

تا کي مي‌خواهيد صحنه هاي عذاب آور واژگون شدن اتومبيل ها را در اين محور ببينيد؟ تا کي مي‌خواهيد خانواده هاي داغداري را ببينيد که در غم عزيزانشان به سوگ نشسته اند؟ تلاش شما را در اين زمينه منکر نمي شويم ولي آيا وقت آن نرسيده است که تلاش و همت خود را مضاعف کنيد و به سرعت کار احداث باند دوم اين محور را شروع کنيد؟

گذرگاه خونين کاشمر با مشارکت بخش خصوصي دوبانده مي شود

فرماندار کاشمر از آغاز عمليات اجرايي دوبانده کردن جاده 56 کيلومتري کاشمر به شادمهر با مشارکت بخش خصوصي تا پايان سال خبر داد.

مهدي فروزان در جلسه کارگروه ايمني ترافيک شهري و جاده اي کاشمر در سال جديد اظهار داشت: متأسفانه بار ديگر جاده کاشمر به شادمهر که به گذرگاه خونين تبديل شده است، جان 5 نفر از همشهريان را گرفت و برگه ديگري از حوادث در پرونده اين جاده ثبت شد.

وي با اشاره به اقدامات و پيگيري هاي انجام شده از سوي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرمانداري و راه و شهرسازي کاشمر در خصوص مصوبه سال 85 دولت مبني بر ۲ بانده کردن اين جاده يادآور شد: اجراي اين پروژه در کميسيون ماده 215 مطرح شده و به تصويب نهايي نيز رسيده اما با توجه به نبود اعتبار و شرايط مالي دولت هنوز ابلاغ نشده است.

وي با اشاره به اين که پروژه ۲ بانده کردن محور شادمهر به انابد از مصوبات دور اول سفر دولت نهم در سال 1385 به شهرستان کاشمر است اما به دليل اين که رديف اعتباري برايش تعريف نشده، پروژه جديد تلقي مي شود تصريح کرد: در اين راستا تلاش مي کنيم با مشارکت بخش خصوصي عمليات اجرايي دوبانده کردن محور کاشمر به شادمهر را آغاز کنيم، اما اجراي اين مهم منوط به تأييد وزارت راه و شهرسازي مبني بر پذيرش اين مشارکت و مشخص کردن سهم بخش خصوصي و دريافت مصوبه از مراجع ذي صلاح است.

فروزان با تأکيد بر اين که بر اجراي اين پروژه به صورت مشارکتي راضي شديم و اعتقادمان بر اين است که ارزش جان انسان ها نسبت به پرداخت مبلغي با عنوان عوارض بيشتر است يادآور شد: اين حق مردم شهرستان هاي کاشمر، خليل آباد و بردسکن نيست که در فاصله 56 کيلومتري کاشمر به شادمهر شاهد بروز حوادث دلخراش و ناگوار رانندگي و جان باختن عزيزانشان باشند. فرماندار کاشمر با تأکيد بر حضور پررنگ پليس راه در اين محور از تمامي افرادي که در اين راستا مي توانند قدمي براي تسريع در روند اجراي عمليات اجرايي اين جاده بردارند خواست تا با همدلي و وفاق با مجموعه شهرستان زمينه رفع اين معضل را فراهم کنند.

برچسب ها: کاشمر ، گذرگاه خونین
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
بایداتومبیلهارامثل آهن ربادرست کنندکه بهمدیگرنزدیک شدندهمدیگررادفع کنند.
رضا برهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
من رضابرهانی متولد 1372 ساکن کاشمر مدیر داخلی شرکت مسافر بری جهانگشت مهر کاشمر تعاونی 16 ازشهردار محترم واداره راهوترابری خواهشمند است که پوروژ دوبانده کردن محور کاشمر به شاد مهرا هرچه سریع تربه سرانجام برسانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار