کد خبر: ۲۷۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 13 August 2016


فرماندار شهرستان کرج گفت: بحران کم‌آبی در استان البرز و به ویژه مرکز استان جدی است.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در اواخر زمستان سال قبل و ابتدای فصل بهار، شاهد بارندگی‌های خوبی در اکثر نقاط کشور از جمله استان البرز بودیم.

وی تصریح کرد: برخی از شهروندان با مشاهده بارش‌های این مدت، تصور کردند که مشکل کم‌آبی و بحران آب کشور برطرف شده است.

معاون استاندار البرز افزود: این در حالی است که به دلیل گرم‌تر شدن هوا، افزایش بی رویه مصرف آب و خشکسالی‌های دو دهه اخیر، هرگز بارش‌های زمستان و بهار گذشته، نمی‌تواند مشکلات ما را برطرف کند.

ایرانی با تأکید بر اینکه مشکل کم‌آبی در استان البرز و به ویژه شهرستان کرج جدی است، گفت: در این شرایط باید با همکاری و تعامل میان همه دستگاه‌ها و همچنین همراهی جدی مردم، مشکل را پشت‌سر بگذاریم.

وی بیان داشت: نخستین گام ترویج فرهنگ اصلاح مصرف آب و رعایت الگوهای مصرف است و نمی‌توان بدون رعایت این الگوها، امیدوار به رفع بحران آب بود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج افزود: در شرایطی که بخش زیادی از شهروندان به صورت بی‌رویه و غیر اصولی آب مصرف کرده و ده‌ها برابر بیشتر از استانداردهای جهانی این مایه حیات‌بخش را به هدر می‌دهند، نمی‌توان گفت که ما برای رفع مشکل کم‌آبی موفق خواهیم بود.

ایرانی ادامه داد: همچنین باید با کسانی که به صورت غیر قانونی و بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام به حفر چاه‌ آب کرده، برخورد قاطع و قانونی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: به طور قطع برداشت غیرقانونی از ذخایر زیرزمینی و حفر چاه‌های غیر مجاز، تعرض به حقوق بیت‌المال محسوب می‌شود و لازم است که دستگاه‌های مربوطه با متخلفان برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار